Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt
Ik denk dat er iets anders ook heel hard speelt. De deal die nu gesloten is brengt op korte termijn veel geld in het laatje voor een al doodzieke begroting.
Dat is ook waar ik wat voor vrees; dat bij de politici weeral eens enkel en alleen het korte termijn belang heeft gespeeld, terwijl KBC zich nu heeft ingedekt tegen alle (?) mogelijke risico's die dan de facto bij de belastingbetaler komen te liggen.
Ik ben niet tégen de deal, ik weet er inhoudelijk niet genoeg van om hem op zijn kwaliteit te beoordelen. Waarom politici nu staan te juichen weet ik wel, en dat is de korte termijn.
|
Dat zou het inderdaad wel eens kunnen zijn.
En als die Amerikaanse herverzekeraar via de Amerikaanse rechtbanken zou kunnen gedwongen worden om iets inschikkelijker te zijn (ze zitten niet in slecht gezelschap daar)
en als de rommelkredieten dan niet allemaal waardeloos worden;
enz.
|