Discussie: Windmolen vraag ?
Los bericht bekijken
Oud 17 mei 2009, 16:06   #13
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
De rol van politicus en wetenschapper zijn niet dezelfde. Van de politicus verwacht ik dat hij/zij verantwoordelijkheid opneemt voor zijn beslissingen. Indien hij niets van wiskunde kent, maar wel weet de systematisch de juiste wiskundigen uit te kiezen als adviseurs ga ik niet klagen over zijn/haar wiskundekennis.
Neen, een politicus dient alles te weten over zijn tak. Anders kan het zijn dat kurkhoofdigheid, populisme of andere wanfactoren de overhand nemen, en de politicus wetenschap negeert en domme beslissingen maakt.

Ik zie geen noodzaak in politici die dommer zijn dan hun onderdanen. En schrap die demokrablabla-mantra's over volksvertegenwoordiging maar. Dit is hier geen ideaal model, dit is de echte wereld. Een politicus wiens job is verkozen worden, en die daarna niets kan maar afhankelijk is van denkers om zijn macht op te baseren, maar waarbij de opinie van de experts niet bindend is, is een omhooggevallen sukkeltje die ik nooit als evenwaardig iemand zal bezien, noch zal ik zijn wetten opvolgen, noch zal ik mij gedragen ten dienste van zijn maatschappij.

Dit is zeker waar voor groene politici: milieuvriendelijke hervormingen zijn zeer moeilijk om door te voeren, en kunnen veel schade aanrichten indien verkeerd uitgevoerd (wat reeds gebeurt). Dus is het niet tolereerbaar dat inferieure politici verkozen worden.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden