Discussie: Windmolen vraag ?
Los bericht bekijken
Oud 17 mei 2009, 22:18   #25
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Bolleke, ik vind uw standpunt best grappig, je bent al bang voor het foutieve antwoord voor het gegeven is;..

Vergelijk het met een firma als Bekaert: een ingenieur kan daar best zorgen dat hij de productie van binnen en vanbuiten kent, want als hij (enuiteraard samen in een groep) een verkeerde beslissing neemt, dan verliezen ze miljoenen op die beslissing...

En feitelijk is dat een beetje hetzelfde: als je een bepaalde oplossing aanhangt, kun je best zorgen dat je ze vanbinnen en vanbuiten kent. En als je ze niet kent, kun je ze ook niet verdedigen... Maar erger nog als je een ganse maatschappij in een bepaalde richting kost kun je een land ook economisch opzadelen met een miljarden deficit...

We gaan zelfs nog eens vanuit een ander hoek kijken, als iets zo simpel mechanisch dingetje als een windmolentje waarmee de mensheid al bewezen 3000 jaar speelt, nog niet kan beantwoord zijn... dan vraag ik mij af waar jullie bagage vandaan komt voor de rest van de onderwerpen ???

Op zijn minst zou je dus verwachten dat er een studiedienst is waar je beroep op kunt doen die bekwaam is om op die vraag te antwoorden.. En anders eerlijk gezeg zijn jullie groen windbuilen...

Eerlijk, ik ben groener dan je denkt, maar ik ben een groene economist en een groene realist. En groene oplossingen die rendabel zijn mogen van mij gerust komen. Welke oplossing heeft het meeste CO2 rendement op het geinvesteerde kapitaal... DIe vraag mag je ook nog beantwoorden, ze is van hetzelfde kaliber... Waar verbruikt de gemiddelde burger-consument het meeste energie ??? Wat produceert het meest CO2 in onze handelingen als burger ??? Welke diversificatie strategie kunnen we het best voeren, en welke strategische oplossing voor ons energieprobleem kunnen we het best aanhangen ???

Het zijn allemaal simpele vragen, als je bekwame mensen achter u staan hebt. Ik wacht dus geduldig bart zijn antwoord af. En nee ik zal hem niet afslachten, dat heb je feitelijk al een beetje zelf gedaan.
Zo veel vooroordelen. Ik zou zeker niet op jouw stemmen moest ik die keuze hebben, maar ik ga je ook niet 'broerke' noemen.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 17 mei 2009 om 22:19.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden