Discussie: Bestaansminimum
Los bericht bekijken
Oud 19 mei 2009, 17:30   #26
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Ik geloof dat men in Nederland alle invaliden is gaan herkeuren en ze vervolgens een aangepaste job gegeven heeft. Waarom zou vb iemand die in een rolstoel zit geen computerwerk kunnen doen? Of telefonisch werk?

Ik vind it wederom een gemiste kans.

Misbruik is er zeker ook, ik ken zelf iemand die ooit eens depressief is geweest door relationele problemen en vervolens heeft die persoon gedurende 20 jaar een invaliditeitsuitkerin gekregen zonder ook maar iets te mankeren.
Louis den bedelaar was ook zo'n geval; invalide verklaard door een bevriende dokter van een straathoek medewerker "omdat het bedelaars bestaan hem depressief maakte".

Zoals met alle andere sociale voorzienigen in België wordt ook hier weer misbruik van gemaakt. Dat men eerst een begint met een degelijk en rechtvaardig systeem uit te bouwen met voldoende controle om de fraude te weren en dat men invaliden zoveel mogelijk een aangepaste job geeft.

Dan heb ik ook een probleem meer dat voor echte invaliden die nauwelijks iets kunnen doen de uitkering verhoogd wordt.

Laatst gewijzigd door Blue Sky : 19 mei 2009 om 17:31.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden