Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo
LPG komt gewoonweg niet ter sprake, en is nochtans goedkoop (nu 0.320€/l) en eveneens milieuvriendelijker dan benzine en diesel en andere.. Het bijzondere is dat men wel nog een speciale taks moet betalen omdat het .... milieuvriendelijker is dan benzine en diesel. Begrijpe wie kan? Waarom komt LPG nooit aan bod als er sprake is van dure brandstof en milieu? Het brengt natuurlijk minder taksen in de staatskas. Is er een politieker die hier een aandachtspunt durft te maken?
CO2-bijdrage
• Particulieren
De Belgische overheid geeft vanaf 1 juli 2007 een korting op factuur voor een
zogenaamde ‘propere wagen’. Onder een ‘propere wagen’ verstaat men een nieuwe
wagen waarbij de CO2-uitstoot maximaal 115 gram/km bedraagt.
De grootte van de korting is afhankelijk van de CO2-uitstoot:
- Voor voertuigen met een uitstoot die lager ligt dan 115 gram/km bedraagt de
korting 15% op de factuurprijs (met een maximaal bedrag voor 2007 van
4.270 euro)
- Ligt de uitstoot van de wagen tussen 105 gram/km & 115 gram/km dan
bedraagt de korting 3% op de factuurprijs (met een maximaal bedrag voor
2007 van 800 euro)
Bovendien kan U als particuliere klant ook nog genieten van een extra korting van 200
euro (inclusief BTW) indien de wagen is uitgerust met een DPF-filter & de CO2-uitstoot
van de wagen niet hoger ligt dan 130 gram/km.
Nu ik zelf heb een bmw op LPG.
Voor de autokeuring is LPG mijn hoofd brandstof, en jawel mijn co2 gemeten was 105. Op Benzine wordt het zelfs niet gemeten.
Voor de autotaks echter is mijn hoofd brandstof benzine en betaal ik jaarlijks ZELFS een toeslag op mijn LPG.
Hoe kan een wagen voor de één juridisch LPG als hoofd brandstof hebben en voor de andere diensten dan weer niet en tegelijk hoe kan het dat wagens die nadien aangepast zijn niet in aanmerking komen voor de fiscale aftrek?
Hoe rijm je dat allemaal?
Dit is ook belangrijk voor bedrijven.
Immers;
CO2-uitstoot
Diesel CO2 -uitstoot Benzine Fiscale aftrek beperkt tot
< 105 gram < 120 gram 90%
105 tot < 115 gram 120 tot < 130 gram 80%
115 tot < 145 gram 130 tot < 160 gram 75%
145 tot < 175 gram 160 tot < 190 gram 70%
> 175 gram > 190 gram 60%
Iemand die LPG ziet? (die nochtans als hoofdbrandstof genoteerd en gemeten wordt)
|
Ge weet waar wij voor geboren worden en waarom de mens moet kweken als de ratten?
Als de staat die boven zijn stand leeft een mens kan plukken dan doet ze dat.
Door de taks die ze op lpg autos heffen compenseren ze een beetje het verlies dat ze hebben als ge op gewone benzine zou rijden.
De staat moet toch zijn hoge schuld aflossen en moet daarbij ook nog eens de torenhoge schulde van de kapitalisten betalen. Wij mogen enkel vanaf de geboorte werken om de rijken te verrijken en de staatsschuld af te lossen, en als banken en bedrijven door hun wanbeleid over kop gaan mogen wij dat nog eens betalen. Werken tot ge sterft om de schuld van anderen te betalen en als men dan zelfs niets meer heeft om de eigen rekening te betalen dan laden ze ook nog dat beetje wat je hebt op en verkopen ze het(deurwaarder).
Taks is er om de rijken te verijken en de staat te spekken.