Los bericht bekijken
Oud 20 mei 2009, 12:24   #22
Sammael
Gouverneur

Standaard

Misschien werden de brieven naar de Franstaligen ééntalig in het Frans verstuurd en de brieven naar de Nederlandstaligen gewoon in het Nederlands?

Zo had ik het begrepen toen ik het op Radio 1 hoorde.

Maakt het trouwens iets uit? Het mag niet en daarmee is de kous af wat mij betreft. Zolang de regel niet is vernietigd/afgeschaft, is hij geldig.

Brieven niet in het Frans. Punt.

Stomme regel? Idiote wet? Ronduit belachelijk? Kan goed zijn en ieder zijn mening, maar er zijn zoveel wetten en regels die belachelijk zijn en die we toch moeten naleven, ik zie niet in waarom het overtreden van deze specifieke regel zomaar moet kunnen onder het mom van "politiek" en "verkiezingskoorts".

Regels zijn er om nageleefd te worden. Staat een regel u niet aan, wel er bestaan regels voor om daar iets aan te doen. Hem vrolijk overtreden is niét de correcte handelswijze. En ik verwacht van (waarnemend) burgemeesters modelgedrag, niét het zonder schaamte overtreden van de wet.

En dat heeft nu eens niks met flamingantisme of andere communautaire onzin te maken; dat is wat men ervan probeert te maken.

Het gaat om een bestaande wet die overtreden wordt. In een rechtsstaat kan dat niet. Punt.

Laatst gewijzigd door Sammael : 20 mei 2009 om 12:26.
Sammael is offline   Met citaat antwoorden