Patrickve, hoe realistisch is het om op korte tijd genoeg kerncentrales te bouwen? Genoeg om alle vervuilende fossiele brandstoffen te vervangen door kernenergie en dus sterk CO2 uitstoot te verminderen.
Dan bedoel ik die vierde generatie kweekreactoren waar je het over hebt om het kernafval te hergebruiken en sterk te doen verminderen in radioactiviteit en massa zodat dit makkelijker kan opgeslagen worden ergens ondergronds.
Stel dat Europese landen hier een politieke meerderheid voor behalen en voluit voor kernenergie gaan. Duurt het niet veel te lang om al die centrales te bouwen en zijn die niet enorm duur? Is er een manier om dat te versnellen aangezien we zo vlug mogelijk nodig hebben?
Ik ben ook voorstander van kernenergie en dat is alleen maar versterkt door jouw argumenten in deze thread maar ik las op een ander forum dat ook kernenergie niet zo'n gemakkelijke oplossing is omdat het te lang zou duren om die overal te plaatsen. Blijkbaar duurt het bouwen van de reactors zeer lang en zijn daar te weinig fabrieken voor beschikbaar. Is er een manier om dat op te lossen?
|