Los bericht bekijken
Oud 20 mei 2009, 15:00   #5
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vvwc Bekijk bericht
De landbouwers klagen dat zij niet genoeg grond hebben, maar zijn zij vergeten dat zij gronden lieten braak liggen omdat zij daarvoor subsidies kregen ? De landbouwers staan stijf van de subsidies en toch blijven zij klagen. Het is crisis maar toch zie je nog gebouwen bijgebouwd worden bij landbouwbedrijven, zie je ze grote nieuwe tractors gebruiken die 50.000 euro en véél meer kosten. Als een landbouwer stopt zet hij meestal een mooi groot huis en koopt een mooie auto om op rust te gaan. Als zijn kinderen trouwen worden zij vaak het huis uitgestuurd met een bouwgrond of wordt voor hun een huis gebouwd. Dat zijn dingen die veel gewone mensen niet kunnen.
Momenteel hebben zij hun oog laten vallen op de gronden die door de paardenmensen worden gebruikt. Gronden die hun in het verleden vaak niet interesseerden omdat zij slecht gelegen waren of slecht onderhouden. Als die gronden nu beter verzorgd zijn door de paardeneigenaars d�*n willen zij plotseling al die grond hebben en moet de huidige regering een wet praktisch "op maat" voor hun maken om hun alle grond te mogen inpalmen.
Wetten waaraan manègehouders of paardenfokkers vaak niet kunnen voldoen omdat zij in het verleden hier niet met te maken hadden, terwijl de boeren uit hoofde van hun beroep reeds automatisch aan die wetten voldoen en dus makkelijk de overstap kunnen doen naar de paardensector of zelfs die sector gewoon bij hun bedrijf inlijven. In een tijd van crisis lijkt dit onderwerp misschien niet belangrijk maar het wijst er toch op hoe een katoliek getinde overheid zijn "eigen volk eerst"-politiek voor zijn boerengroepering toepast.
Ik wil gewoon zeggen dat vermits we van 6 miljard ! mensen naar 9 miljard ! mensen gaan op vrij korte tijd en de grote voedselgebieden staan te verzilten of te verdrogen we hier meer aan landbouw gaan moeten doen en we dus alle land dat we hebben goed gaan moeten gebruiken. Over het hoe en gedoe van het landbouwbedrijf spreek ik me niet uit.
En volgens mij hebben er maar weinig landbouwgronden braak gelegen. Op papier wel maar daar hebben dikwijls genoeg grassen op gestaan denk ik.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden