Citaat:
VN-resolutie
In maart 2007 keurde de VN-mensenrechtenraad door een lobby van islamitische landen een resolutie goed tegen publiekelijke godslastering. Het initiatief voor de resolutie kwam in 2006 voort uit verontwaardiging over de Mohammed-cartoons
|
zie verder onderstaand:
Citaat:
Het kabinet heeft zich vanochtend opnieuw gebogen over de verboden op godslastering en groepsbelediging. Volgens twee bronnen rond het kabinet zou minister Ernst Hirsch Ballin van Justitie (CDA) vanochtend voorstellen om godslastering toch strafbaar te laten. Hij zou dan geen uitbreiding van het beledigingsverbod meer willen.
LEES VERDER
|
----------------
Dit gezegd zijnde, mis ik één belangrijk basisbegrip in beide beslissingen (zowel de VN als Nederland): wat bedoelen ze met "god"?
Als ik namelijk gevangenisstraf kan oplopen en/of boetes door het beledigen van "god" dan wil ik begot wel eens weten over welke god ze het hebben?
Volgens de eerbiedwaardige moslims (doe ik het goed zo mijnheer Hirsch Ballin?) is Jezus enkel maar een profeetje, wat natuurlijk niet waar is, want Jezus = God volgens alle christenen (gereformeerden, katholieken, protestanten, en hoe heten die mensen uit dat peperkoeken dorpje?). Dus elke moslim is al een hele tijd strafbaar (zelfs al toen ze die VN resolutie goedkeurden) vermits die de christelijk god Jezus constant beledigen. En jawel hij is WEL gekruisigd, en jawel morgen vieren we dat hij ten hemel werd opgenomen... Iets wat de moslims allemaal ontkennen en waarmee ze dus zowel Jezus als alle christenen beledigen. EN BIJGEVOLG STRAFBAAR ZIJN!!!!
Natuurlijk denken die moslims nu lekker: neenee, alle christenen zijn lekker strafbaar en koppiederaf want er is maar één god en dat is Allah, dus beledigen ze Allah als ze zeggen dat Jezus ook god is, en zijn buitenechtelijke zoon enzo... dan de christenen weer boos: neenee jullie overtreden de godslasteringswetten van Kirsch Ballin... etc. etc.
En wat er als dan nog een paar hindoes naar de rechter stappen omdat ze iets over Shiva hebben gezegd? Shiva een godheid? nee hoor, enkel Allah! watte? enkel Allah? en Jezus en de Heilige Geest dan? wat een beledigende godslastering... etc...
en opletten hoor: want degenen die dùrven iets over het FSM te zeggen die krijgen de wind van voren en als het aan mij ligt per poot een extra maand gevangenisstraf! (of boete aan mij te betalen, ik heb mededogen).
Heeft "iemand" al duidelijk gehoord welke godheden niet mogen beledigd worden?
en o ja: is Mohammed een godheid? nee toch?