Los bericht bekijken
Oud 20 mei 2009, 20:03   #8
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Dat is een voorstel geweest dat gewoon nooit is goedgekeurd.

http://groups.google.com/group/nj.ge...1f214?lnk=raot

Als ik u was zou ik me meer zorgen maken over de situatie in Italië. Daar wordt de vrije meningsuiting wel degelijk bedreigd.
Ten eerste is dat het eerste wat ik ervan hoor, en ten tweede staat er geen volledige datum op uw link.

maar kijk, dit vond ik a dato van maart 2009:

Citaat:
De OIC (Organization of the Islamic Council), zal binnenkort haar infameuze blasfemie-resolutie voor de derde maal voorleggen aan een Vergadering van de Verenigde Naties, ditmaal met het verzoek de resolutie bindend te verklaren voor alle lidstaten. Aangesloten landen worden daarmee verplicht maatregelen te treffen die het beledigen van de islam strafbaar stellen.

Eerder, in 2007, werd de resolutie al aangenomen door de VN Commissie voor de Mensenrechten en in 2008 door de Algemene Vergadering. De huidige status van resolutie 1605, ‘Against the Defamation of Religions’, is die van een advies. Een door de VN gesanctioneerde richtlijn die lidstaten al dan niet kunnen implementeren. De Verenigde Staten en West-Europa doen dit niet, de islamitische wereld heeft het al lang geleden gedaan; het beledigen van de islam geldt sinds 1400 jaar als een halsmisdrijf.

Maar dat is voor de OIC niet voldoende. Het is niet voldoende de islam alleen op moslims te betrekken. De islam is een universele staatsvorm met een universele geldigheid en dient door iedereen, moslims en niet-moslims gerespecteerd te worden.
LEES VOORAL HET HELE ARTIKEL

Noteer trouwens ook dat de Raad Van Europa (waar Turkije wèl lid van is) al veel langer het verbod op islamofobie (verbod op een ziekte dus) heeft ingesteld.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 20 mei 2009 om 20:14.
circe is offline   Met citaat antwoorden