Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok
Er zijn zo weinig LPG-rijders dat je die extra taksen voor de schatkist bezwaarlijk inlossen van hoge schuld e.d. kan noemen.
Officieel is de extra taks er omdat er minder taksen (accijnzen) geheven wordt op de LPG zelf.
Anderzijds krijg je bij het inschrijven van een nieuwe wagen op LPG dan weer korting op de inschrijvingstaks van enkele honderden euro's.
Maar LPG, zeer milieuvriendelijk, wordt niet echt gestimuleerd door de overheid.
|
Allemaal goed en wel, het is goedkoop tanken.
Maar juridisch is lpg de hoofdbrandstof van de wagen. Vraag me niet waarom wel of waarom net niet, het is gewoon zo.
Dus op de autokeuring meten ze de co2 van uw wagen, de hoofdbrandstof en wat blijkt? Dat hij even proper of properder is dan het properste wagentje u kan kopen met allerlei fiscale milieu maatregelen.
En LPG, die bewezen met het keuringscriteria dat evenaart moet extra bij betalen.
Hoe rijmt men dat?
LPG is zelfs co2 gewijs dikwijls properder dan een hybride wagen met een halve elektrische motor in.