Los bericht bekijken
Oud 20 mei 2009, 22:40   #83
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Na 25 jaar als zelfstandige gewerkt te hebben, ben ik in de verzorgingssector terecht gekomen (kwestie van mijn pensioen wat op te krikken );
Ik (met een team) zorg daar voor een kleine 400 mensen.
Als men bij ons het domein op rijdt is aan het wachthuisje het eerste wat men opmerkt het "zonder haat straat" bordje.
Nu werkt er bij ons veel volk, de keuken, de tuin, poetsvrouwen, verpleegsters, dokters, kinesisten, diëtisten enz. enz.
Geloof me de overgrote meerderheid is zeker niet racistisch, maar toch werkt er bij ons geen enkele gekleurde medemens, nu vraag ik me af, hoe komt dat.
Bij ons vallen er ook woorden en zelfs harde woorden geuit door familieleden van patienten die niet tevreden zijn over de behandeling van hun dierbaren.
Het zijn gevoelige teentjes, mijn familielid doet zoiets niet of verdiend die behandeling niet enz. Scheldpartijen tegen het verzorgend personeel komen voor, maar nooit wordt er politie bijgehaald.
Die familieleden kunnen echt uit den bol gaan hoor tot op het randje van fysiek geweld hoor.
Nu vraag ik me af als er bij ons een gekleurde moest werken en die familieleden gaan daar tegen tekeer en noemen haar namen, moet mijn directeur dan de politie bellen?

Kijk, die scheldpartijen gebeurden niet occasioneel, het gebeurde stelselmatig, ondanks de vele tussenkomen vh personeel, de twee haatsmurfen tot bedaring te trachten te brengen. Het is louter onversneden, kwaadwillige racisme, dat zijn bron vind in leegloperij, verveling, dommigheid, bekrompenheid....