Los bericht bekijken
Oud 20 mei 2009, 23:06   #78
T'serclaes
Parlementslid

T'serclaes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FR-Rand-Brusselaar Bekijk bericht
Franstalig onderwijs in bekende "colleges" binnen Brussel is kwalitatief heel wat beter dan alles wij in de Rand kunnen vinden ... met een aantal vreemdelingen ... die het onderwijs nog rijker maken !

Ik woon in Overijse met een school op 100m van mijn huis ...
Mijn kinderen zijn in het nederlandstalig onderwijs ingeschreven ... maar in Brussel ... waal U nooit "Hier spreken wij nederlands in het belang van U kind ... U ook ?"
Ben ik de enige ? Zeker niet ... 30% van de kinderen wonen binnen Brussel, de rest komt uit Overijse, Hoeilaart, Beersel, StGenesiusRode, Lasne, Rixensart, enz ...

Tot nu toe, de kinderen hadden 6 jaaren in het nederlandstalig onderwijs en dan 6 jaaren in bekende franstalige colleges binnen Brussel ... Met de nieuwe regels van de Communauté Francaise, zijn ze vroeger ingeschreven in die bekende colleges ietskes vroeger ... om zeker te zijn dat ze nog plaats zulle hebben.
Franstalige Brusselaars pleiten voor meer tweetaligheid ! voor meer samenwerking ! Zoals de meerderheid van de franstaligen en de nederlandstaligen in de Rand ... Die hebben wel begrepen hoe dit samenwerking belangrijk is !
T'serclaes is offline   Met citaat antwoorden