Los bericht bekijken
Oud 20 mei 2009, 23:44   #96
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Mja , al gij het zegt . Toch raar dat men in zake van racisme (of wat er voor moet doorgaan) steeds partij trekt voor de gekleurde partij ...
Maar ja , 't zijn maar oude mensen hé , die hebben nu eenmaal minder rechten dan gevangenen in dit land , en al zeker als ze in een rusthuis terechtkomen ...

1/ Ik kies geen partij voor de zwarte omdat ze zwart is, wel omdat zij slachtoffer is, dat is overduidelijk. Indien het omgekeerd was, de zwarte die de 2 oude vrouwen constant viseerde en beledigde, zou ik partij kiezen voor de 2 oude vrouwen. Maar niet in dit geval, omdat in dit geval de 2 oude vrouwen, de daders zijn, die het leed hebben berokkend.

2/ Waar is hier ergens sprake van gevangenen? Ga jij een zwarte nu al synoniem nemen voor gevangene? Want zo komt dit over.

3/ "We zijn erin geluisd..." Typisch, het stelt de graad van dommigheid voor. Niet willen inzien dat zij over de schreef zijn gegaan, en steeds de ander de schuld willen toeschuiven. Belachelijk gewoon.

4/ Wie denken die vrouwen wel dat zij zijn, er vanuit te gaan dat zij moeten oordelen over de prestatie's van de zwarte werkneemster? Nog iets, wie zegt dat die zwarte werkneemster de ijsjes pikte? Juist, die 2 roddelaarsters. Maar ja, het zijn ook roddelaarsters.

Kijjk, het is overduidelijk dat we het met 2 bekrompen, enggeestige, onverdraagzame, bemoeizuchtige vrouwen te maken hebben, die niet weten om te gaan met hun tijd. Uit verveling gaan ze de leegheid van hun bestaan dan maar vullen door anderen te bekritiseren. Want het is niet alleen de zwarte' die werd geviseerd: alle werknemers werden lastig gevallen.

Waarom staat iedereen achter één blok achter de zwarte werkneemster, tegen de 2 ouderlingen? Juist, omdat het net die ouderlingen zijn, die voor de problemen hebben gezorgd.