Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system
Men kan Wilders in ieder geval niet 'links' noemen, en ook niet 'centrum'. Dus Wilders is in ieder geval rechts. Geen probleem voor mij. Maar Wilders tracht zich te profileren zich als 'braaf' rechts. Maar dat is hij niet, tenminste niet volgens de universiteit van Leiden:
In de Achtste Monitor Racisme en Extremisme, verschenen in december 2008, werd de PVV en Wilders door onderzoekers verbonden aan de Universiteit Leiden en de Anne Frank Stichting bestempeld als "extreemrechts". Zo zou het door de PVV voorgestelde moratorium van vijf jaar op de bouw van nieuwe moskeeën en islamitische scholen de vrijheid van godsdienst en onderwijs aantasten en zou de partij zoals vrijwel alle extreem-rechtse politieke partijen de Überfremdung, de overheersing van het 'vreemde' "vrezen". De PVV zou een "toenemende radicalere koers" varen, waardoor zij als "extreemrechts" kan worden getypeerd. De PVV zelf distantieert zich van rechtsextremisme. In een reactie noemde partijleider Wilders de aantijgingen "een belediging voor de partij en haar kiezers".
Laat ons dan maar zeggen dat Wilders 'rechts staat van het rechtse kamp'. Of om het anders te zeggen: Wilders staat rechts van de VVD, die zelf al rechts is. Dus hij heeft de tendens in extreem-rechts vaarwater terecht te komen.
|
Ik vind het best wel grappig hoe jullie nadenken. Onderzoekjes en 'bewijzen' aanhalen om iemand in een bepaald hokje te stoppen, zodat je zijn mening toch maar kunt negeren 
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.
It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
|