Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maarten Malaise
Misschien eens scores opstellen om te zien wie we nog terug vragen en wie niet. Ik heb al sinds enkele jaren een zwarte lijst van politici die we niet meer vragen voor sessies of andere activiteiten op Politics.be om diverse redenen die geheel aan henzelf toe te schrijven zijn. Lijst betreft mensen uit alle partijen.
Ik word bijzonder lastig van politici die zich eerst op de affiche laten zetten en dan hun kat (of een andere vervanger) sturen. Activiteiten zoals deze sessies zijn op voorhand duidelijk gecommuniceerd. Zelfs de hoeveelheid werk is op voorhand omschreven. Afspraak=afspraak. Op een week tijd trekt het forum een hoeveelheid volk dat te vergelijken is met een overvol sportpaleis. Zo'n hoeveelheid publiek komen ze niet tegen op markten, pleinen, ... Slechts weinig initiatieven bieden een dergelijke hoeveelheid publiek. Na televisiezenders zoals VRT en VTM is dit waarschijnlijk het eerstvolgende grootste campagnemoment voor zowat alle kandidaten.
Wat Bart Staes betreft: ik heb getelefoneerd en een mail verstuurd naar hem, zijn medewerkers en naar de woordvoerster van de partij. Krijg net de reactie dat hij deze middag begint.
Maarten
|
Goed idee, komt mijn partij er zeker vrij goed uit...
Alle gekheid op een stokje, ik denk dat je meer kans hebt bij mensen die (net) niet aan de top van de lijsten staan.
Beginnende mannelijke politici (vrouwen die geintereseerd zijn maken sowieso al meer kans op een interesante plaats omdat die nu éénmaal niet zo dik gezaaid zijn.).
Zeker diegenen die sowieso al een buitenbeentje zijn.
Hier in Brussel bij ons is dat Erland Pison neem ik aan.
Ik denk dat mijn collegas in de andere partijen evenzeer wel weten wie ze naar voor kunnen schuiven, toe maar zou ik zeggen. Ik geniet altijd van levendige discussies.
Succes met je 'rapport'.
Wordt dat ook nog gepubliceerd?