Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JamJam
Als u niet weet waarover u spreekt: zwijg dan. Want enkel iemand die ver van de problematiek staat, is onwetend genoeg om te zeggen wat u hier neerschrijft.
|
Kijk, daar hebben we het alweer, dat ridicule neerbuigende toontje. U hebt er geen idee van hoe dicht ik bij de problematiek sta, maar toch trekt u de vaststaande conclusie dat ik niet weet waarover ik praat. En om uw onmacht helemaal bloot te geven, beveelt u me te zwijgen...
Een advies: kom eens vanachter uw muur en probeer eens echt te discussiëren. Zonder schelden en bevelen, zoals het een evenwichtige volwassene past.
Citaat:
Kinderen met een beperking zoals ADHD of een milde aandoening binnen het ASS worden niet naar het bijzonder onderwijs gestuurd omdat ze slim genoeg zijn om het regulier onderwijs aan te kunnen. In de meeste gevallen behalen ze zelfs betere schoolresultaten als hun klasgenoten.
|
Vanzelfsprekend. Dat staat hierboven allemaal al geschreven, maar dat hebt u in uw autoritaire razernij waarschijnlijk niet gelezen.
Citaat:
Als ik u goed begrijp, bent u tegen de integratie van mensen met een beperking in de maatschappij.
|
U begrijpt me niet goed. U ziet alleen maar uw eigen schaduwen. Jammer voor u.
Citaat:
Mits een kleine moeite van zowel de persoon met beperking als zijn omgeving, en het nodige wederzijdse begrip is inclusie perfect haalbaar.
|
Nu valt u weer even terug op algemeenheden, die zo geboetseerd zijn dat eenieder het er eens mee kan zijn.
Citaat:
Dat klassen overhoop worden geschopt, is dikke zever.
|
Het is mijn directe ervaring, en die van nogal wat mensen op het terrein.
Citaat:
Deze kinderen krijgen extra aandacht, maar dit zal nooit ten goede gaan van de rest van de klas.
|
Ze krijgen veel te weinig extra aandacht, en de gewone leerkrachten en de andere kinderen kunnen daarvoor opdraaien. Dat laatste is onaanvaardbaar.
Citaat:
Dat andere leerlingen dit zo aanvoelen, is logisch, maar geheel onterecht. Dat de ouders van deze leerlingen hier intrappen in plaats van hun kinderen terecht te wijzen op hun foutief denken, is eigenlijk héél erg van die ouders.
|
U had pastoor moeten worden. Sorry, maar uw gemoraliseer is aan mij niet besteed. Kom met echte argumenten, en doe geen pogingen om druk uit te oefenen want dat heeft het omgekeerde effect.
Citaat:
Ik snap niet wat dat te maken heeft met mijn pleidooi voor inclusie? Pestkoppen moeten hard aangepakt worden, ik denk dat iedereen het daarover eens is.
|
Vanzelfsprekend.
Alle pestkoppen, maar dat laat al eens te wensen over.
Citaat:
Mensen die constant anderen veralgemenen zijn in mijn ogen behoorlijk bekrompen.
|
In uw ogen is allicht wel meer bekrompen. Behalve mensen die anderen met moraal om de oren slaan en druk uitoefenen met perverse middelen.
Citaat:
Denkt gij nu echt dat alle mensen met autisme, ADHD of een andere stoornis van die flapperende debielen zijn?
|
Neen. Denkt
u dat? Zo ja, waarom?
Citaat:
Wel nu, ik ben een autist en studeer dit jaar af met onderscheiding in het hoger onderwijs. Daarnaast ben ik volwaardig hoofdmonitor binnen het jeugdwerk, heb ik een hele boel goede vrienden en een actief liefdes- en seksleven. Volgend jaar ga ik waarschijnlijk een master doen in de KULeuven.
|
Proficiat.
Citaat:
Ik heb altijd regulier onderwijs gevolgd. In het middelbaar (en nu soms nog in het hoger) had ik soms niet gemakkelijk wat pesterijen betreft. Maar intussen weet ik ook dat zulke mensen het gewoonweg niet waard zijn. Meestal waren het van die kleuters die altijd kinderlijke praat en gedrag bijhadden.
Stel dat ik in het BUSO was terechtgekomen, wat sommigen (waaronder mijn eigen moeder!) hebben geprobeerd maar wat ik ZELF altijd heb geweigerd dan zat ik nu ver onder mijn capaciteiten en was ik waarschijnlijk alsnog in de psychiatrie terecht gekomen vanwege een te laag zelfbeeld.
Dus mijn beste vriend: denk in het vervolg maar is 2x na voor ge nog van die domme opmerkingen geeft over inclusie in het onderwijs!
|
Een beleid kan niet gebouwd worden op uw geval. Daar komt heel wat meer bij kijken, en daar moeten heel wat meer belangen bij betrokken worden.
Niet u, maar opgelegde inclusie, gepaard met een quasi-afschaffing van het gespecialiseerd onderwijs, is het thema waar ik het hier over heb. Als u daar ernstig over wil discussiëren, kan dat altijd, maar dan op een andere toon.