Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
Er worden hier een aantal dwaze discussies gestart of gevoerd door belgicisten (hoe kan het ook anders?) waaruit zou moeten blijken dat Antwerpenaren en Limburgers geen Vlamingen zijn. De belgicisten, dom als ze zijn, weten niet eens dat het historische Vlaanderen niet hetzelfde is als het huidige Vlaanderen, onderandere qua territorium. Een afbeelding van het historische Vlaanderen ziet U hieronder:

|
Mijn wenkbrauwen fronsen bij het aanschouwen van dit kaartje. Ik was verbaasd dat het van KAFKA kwam, ik had eerder verwacht dat het van Die Roepstem kwam, waar ik het ook al tegen ben gekomen.
Dit kaartje is historisch niet correct, ook niet als het gaat over de huidige 17 Provinciën gaat (Vlaamse + Nederlandse samen). Afin, gewoon al de aanwezigheid van Luik en de vorm van Limburg maken dit kaartje belachelijk: het Prinsbisdom Luik heeft nooit deel uitgemaakt van de Nederlandse Provinciën, enkel in de periode 1815-1830. Daartoe behoorde ook Belgisch Limburg, het Nederlandstalige deel van het prinsbidom, aka het graafschap Loon. Ook picardië doet me fronsen...
Citaat:
Op termijn zou het ideaal zijn dat het huidige Vlaanderen opnieuw deel uitmaakt van een confederaal Diets Rijk, samen met Noord-Nederland en Friesland dus. Vlamingen zijn immers Nederlanders, Dietsers.
|
Toe maar, jij die schoorvoetend toegaf dat Groot-Nederland best wel eigenlijk toch wel mocht, op voorwaarde dat het solidaristisch was. Wat is er gebeurd met Germania?