Los bericht bekijken
Oud 22 mei 2009, 22:07   #64
MORPHEUS
Minister-President

MORPHEUS's schermafbeelding

Standaard

Ik heb enerzijds “begrip” voor de spreiding van die ex-gevangene. De wet op terrorisme in de USA liet toe dat, er verdachte en soms onschuldige voor bepaalde ??? tijd mochten opgesloten worden , met het doel om nuttige informatie te krijgen over de werking van bepaalde terroristische organisaties. Welke bijna altijd met de koran onder hun hoofdkussen gaan slapen.

De gevangenis van Guantánamo heeft op zijn minst een bedenkelijke reputatie. Op zijn minst kunnen we stellen dat niet iedere gevangene connecties had met terroristische groepen of info.
Deze mensen komen nu vrij. En België zou er enkele “opvangen”.

Ik vind dat nobel. Maar ook gevaarlijk. Ik wil zeker niet racistisch zijn, verre van. Maar een hond opnemen die uit een asiel komt …… Waarom is die in een asiel gekomen? Zal die bijten? Of past die in het gezin?

Ik wil zeker niet racistisch zijn, maar vond geen betere vergelijking.

Verder vind ik het bedenkelijk, ik werk onafgebroken reeds 29 jaar. Van mijn eerste dag na school meteen een jog gekregen. Ik heb België zien veranderen met zijn sociale zekerheid naar sociale hangmat. Vroeger was het “het werkvolk” die werkte en bijdrage leverde voor een degelijk pensioen en ziekteverzekering.
De politiek ( SPA en PS ) heeft deze sociale zekerheid uitgebreid naar asielzoekers en OCMW klanten met hoge schulden.
Met de vergrijzing van de werkende klasse die bijdrage levert aan de sociale zekerheid werd toen geen rekening gehouden, de vergrijzing werd achteruit geschoven. Asiel beleid zorgde voor extra stemmen voor de PS en SPA.

Nu komt men mij te vertellen dat ik langer moet werken voor mijn pensioen. Ik heb twee jaar geleden de periode meegemaakt toen dat we riepen, smeekten om werknemers. De werkloosheid in onze regio “Kortijk- Roeselare” was erg laag. Op amper 25 km lag er het Waalse Moeskroen met 18 % werklozen. De Walen vertikten het om te komen werken op Vlaams grondgebied, maar bleven “solidariteit” eisen van de Vlamingen.
En nu is de crisis daar.
En mij maar vertellen dat ik nu nog langer zal moeten werken om de vergrijzing op te lossen en mijn eigen pensioen.

Nu nog die gevangen erbij van Guantánamo, wat een klein groep is weliswaar, maar met wat is men bezig in dit land?
Gaan we nu nog een jaar langer moeten werken om de grillen van De Gucht op te vangen?
MORPHEUS is offline   Met citaat antwoorden