Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nyquist
De Vlaamse 'interpretatie' (di. de wet) is de 'default'-situatie, namelijk dat een nederlandstalige gemeente haar oproepingsbrieven in het nederlands verstuurt.
Het Franstalige standpunt, dat wanneer iemand een vertaling aanvraagt, deze aanvraag levenslang moet gelden, staat nergens in de wet, waardoor teruggevallen wordt op de normale situatie. Deze normale situatie moet niet expliciet bevestigd worden, uiteraard.
|
Maar dit zijn geen default vlaamse gemeenten maar uitzonderingen zo erkend in de grondwet. Beiden blijven dfis interpretaties immers er staat ook nergens in dat ze het elke keer moeten aavragen. Ik kijk echter naar de normale gang van zaken en normaal moet je dit 1 keer aanvragen, niet elke keer. Neem nu brussel (waar ik lang woonde) ik hoefde ooit maar 1 keer (voor mijn dochter) te wijzigen dat ze nederlandstalig is ipv franstalig , ik hoefde dat (gelukkig) niet elk jaar te doen. (en nee ik zeg NIET dat die gemeenten hetzelfde zoals brussel zijn )
Citaat:
Men weigert de authoriteit van het Vlaamse niveau te erkennen, verwerpt Belgische rechtspraak omdat de rechters geen Franstaligen waren, en wil op termijn hun gemeentes afscheuren van Vlaanderen. 'Deloyaal' was een droge understatement.
|
Hun politiek recht, nogmaals door hen zo te behandelen win je niks in een puur politieke discussie integendeel .
Citaat:
Dat is exact wat ik daarnet zei. Wat jij vertelt is als beweren dat een moord 100% wettelijk is tot op het moment dat je veroordeeld wordt. Zever.
|
Ach ik wist niet dat "onschuldig tot tegendeel bewezen is" in belgie afgschaft is.
Dus ja, de gelder is op dit ogenblik ONSCHULDIG totdat hij veroordeeld word. Jij wil iemand veroordelen voordat hij zelfs nog maar een rechter gezien heeft en dat is NIET hoe de rechtspraak in belgie werkt.
Citaat:
Als een wet vernietigd wordt omdat ze ongrondwettelijk is, dan wil dat zeggen dat ze het daarvoor ook al was, aangezien het dezelfde wet was. Dat lijkt mij elementair.
|
En tot ze vernietigd is is en blijft ze de wet. Jij kan blijkbaar in de toekomst kijken en zien welke wetten zullen verbroken worden, kan ik ide "gave" eens gebruiken voor euromillions?
Citaat:
Ze is rechtsgeldig, maar dat is iets anders. In 2003 (en min of meer 2007) was de huidige federale kieswet zowel rechtsgeldig als ongrondwettelijk.
|
Dan was er al een uitspraak, zoals ik zeg, een veroordeling volgt een uitspraak en gaat er niet vanvoor vanuit.
Citaat:
Een moord is een misdrijf voor en na de veroordeling. Een wet is ongrondwettelijk voor en na de vernietiging.
|
Onzin voor een veroordeling is het GEEN moord, dan is het vermoeden van iets heel anders dan een veroordeling. Je beseft toch dat niet alle rechtzaken uitmonden op een veroordeling?
Citaat:
Het artikel dateert van vlak na de vorige federale verkiezingen, en zijn Hof heeft de federale kieswet vernietigd, dus natuurlijk heeft hij het over de federale verkiezingen. Hij doet geen uitspraak over een kiesomschrijving die helemaal niet voor zijn Hof is gebracht, wat me een uitstekend idee lijkt voor iemand in zijn functie.
|
Leer lezen : 13 november 2007 verkiezingen waren juni 2007 of 6 maand NA de laatste federale verkiezingen.
Citaat:
Hoe dit moet bewijzen dat de Europese kieskring wel grondwettelijk is gaat volledig aan mij voorbij.
|
Niemand in heel belgie die jouw logica volgt, inclusief de voorzitter van het grondwettelijk hof, tiens je zou zeggen dat je verkeerd zit.
Citaat:
Maar beste vriend, ik vraag het aan jou:
- Als het GH de federale kieswet ongrondwettelijk heeft verklaard, OMDAT deze (citerend uit jouw artikel) de taal- en gewestgrenzen overschrijdt...
- EN we zijn allebei akkoord dat de Europese kieskring de taal-en gewestgrenzen overschrijdt...
Leg me dan aub eens uit hoe de Europese kieskring niet ongrondwettelijk is volgens dezelfde criteria? Dat kan jij niet.
|
Dat hoef ik niet, nogmaals lees dat artikel hierboven OF toon me 1 persoon die hetzelfde beweert zoals jou die kennis ter zake heeft. JIJ beweerd iets (verkiezingen zijn ongrondwettelijk) dus JIJ mag het bewijzen.
Citaat:
Er is plenty gezegd over de ongrondwettelijkheid van de huidige, het is nota bene de reden die de burgemeesters uit de rand opgeven om de verkiezingen te boycotten. Wat zou dat niet in de media gekomen zijn?
|
Die zeggen dat al van voor de veroordeling nogmaals toon me 1 export ter zaken die dit zegt. Het is toch raar dat zoiets belangrijk NERGENS ter sprake komt.
Citaat:
Dat is toch wat hij zegt? Er komen geen sancties, want ze doen niets verkeerd. U bent een grappige man.
|
Neen dat zegt hij nergens
Citaat:
Neen, ik dacht het over BHV te hebben, sorry. Ze zijn dus niet discriminerend, behalve in hun eis dat BHV behouden blijft, maar overtreden enkel de taalwetten. Zo beter?
|
yep
BHV is trouwens ook niet discriminerend voor mensen uit BHV, het is discriminerend voor alle niet BHV'ers in belgie. (gewoon voor de duidelijkheid)