Discussie: Sparrehagen
Los bericht bekijken
Oud 23 mei 2009, 15:01   #7
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Graziëlla Bekijk bericht
Mevrouwen en mijnheren,

De zoon van Francette, die een nieuwbouwhuis geeft gezet, vraagt zich af welke haag hij rond zijn tuin zal zetten.

Hij vroeg aan verschillende mensen, ook aan ons.
Wij zeiden: "je MOET een sparrenhaag zetten, en je zult er ons later erg dankbaar voor zijn."

Wij hebben ook een sparrenhaag rond onze tijn, sedert 1991, en we zijn er nog altijd heel content van!

De voordelen van een sparrenhaag:
-hij blijft groen, ook in de winter: het is een groenblijvertje.
-hij maakt geen vuiligheid. Ik krijg het iedere herfst serieus op mijn heupen wanneer er van die vuile bladeren van de gebuurs van hun beukenhaag naar ons overwaaien!!!
-het is gemakkelijk te onderhouden: met een goede haagscheermachine kun je wonderen doen! terwijl je met een loofboomhaag veel meer problemen hebt.
-de haag is mooi dicht: er zijn geen gluurgaten in. Het is als een levende groene muur, zo recht kun je hem scheren!
-het maakt geen geluid wanneer er wind is. Altijd als er een licht briesje is hoor ik de haag van de geburen, maar onze haag blijft stil.

De nadelen:
-er zijn mij geen nadelen bekend!

Wat is jouw mening over een sparrenhaag versus loofboomhaag?
Het beste is een haag van Vuurdoorn. Word 4 �* 6 meter hoog, blijft steeds groen, en met zijn lange, puntige doornen is het een prima bescherming tegen inbrekers, zwerfhonden en andere lastposten. Merels komen zich te goed doen aan de bessen, en slagen tegelijkertijd ook allerlei vervelende insecten in hun blaas.
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden