Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
Als Franstalig stel ik me geen vragen meer over dat brol. Ik ga al nooit meer naar Vlaanderen en ik merk dat het meer en meer zo op de Franstalige kant is. Ik zou zeker niet van "boycott" spreken - dat zou overdreven zijn - maar ik denk dat de gedachte meer gaat in de zin "We zijn niet meer in welkom in Vlaanderen? Geen probleem, we gaan er niet meer". Geen geweld, geen provocatie, Vlamingen zijn tevreden omdat ze geen Franstaligen in hun straten ontmoeten - ze kunnen ademen, het einde van de wereld nadert dus niet - en Franstaligen zijn tevreden omdat ze geen problemen krijgen. Ce n'est pas beau, tout ca? Waarom problemen zoeken als men oplossingen kan vinden?
|
aan de zee waren er blijkbaar toch genoeg Walen dit weekend, hoe komt dat dan volgens jou?