Los bericht bekijken
Oud 25 mei 2009, 09:33   #16
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hallebarde Bekijk bericht
Tiens, ik ga wel een paar keer per jaar naar België, en dus ook naar Vlaanderen, en ik heb daar nog nooit een probleem gehad qua provocatie of geweld, en ik heb overigens totaal niet de indruk dat ik er niet welkom ben.

Vanzelfsprekend spreek ik in Vlaanderen Nederlands, net zoals ik in Wallonië Frans spreek. Zoals u, ongetwijfeld.

In voorkomend geval kan men aan één en ander nochtans merken dat ik een Franse, en dus een Franstalige ben. Aan mijn nummerplaat, mijn bankkaart, etc... om over mijn tongval nog niet te spreken, wijl er in uw geval, voor zover u Nederlands praat, helemaal niets is dat u als Franstalige kan verraden.

En toch vreest u provocaties en geweld ? Eigenaardig, geef toe.

Méér zelfs : als men merkt dat ik een Française ben, spreekt men mij steeds in het frans aan, en kijkt men meestal verbaasd op als ik zelf doorga in het Nederlands.

Voor de Vlamingen is de ene Franstalige de andere niet, blijkbaar.
U hebt dat indruk niet omdat u een Vlaminge bent en omdat u ergens in uw eigen land bent als u in Vlaanderen bent zelfs als u al enkele jaren in Frankrijk leeft. Wat natuurlijk helemaal niet het geval is voor een Waal of een Franstalige Brusselaar.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden