Los bericht bekijken
Oud 25 mei 2009, 13:15   #59
Hallebarde
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wat de kaloten aan hun kindjes beloven waar ze allemaal nog naartoe mogen, eens ze overleden zullen zijn, interesseert me nu even niet.

Ik vind dat de burgemeester of zijn ambtenaar, de vroeggeboren kindjes zou moeten kunnen inschrijven in het bevolkingsregister als zijnde geboren en helaas al overleden. Uit een soort respekt voor de ouders die zulks graag zouden hebben.

En wat ik me dus afvroeg, zonder dat ik er zakes mee heb, is of de pastoors (voorgangers noemen ze die gasten graag tegenwoordig, heb ik horen zeggen) reeds uit eigen wil zoiets doen, dus die doodgeboren vroegkindjes inschrijven in het doopregister.
Ik vind dat evenzeer, net als elk ander redelijk en goedaardig mens.

Wat pastoors daar al dan niet mee doen zal mij al heel wat minder een zorg wezen. Ik neem aan dat die daarbij, zoals steeds, Gods wil volgen. Of bij gebreke daaraan, de wil van dat mens te Rome. Maar ik denk niet dat dit voor de meeste ouders in voorkomend geval een grote rol speelt. Als God kennelijk al onvoldoende goedheid had om een kindje levend geboren te laten worden, maakt het niet veel meer uit of Hij het al dan niet in een registertje wil opnemen, denk ik.

Laatst gewijzigd door Hallebarde : 25 mei 2009 om 13:18.
Hallebarde is offline   Met citaat antwoorden