Los bericht bekijken
Oud 25 mei 2009, 20:50   #245
Nyquist
Minister-President

Nyquist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
En ? al stond de hele franstalige wereld erachter, vlaanderen is en blijft bevoegd in die zaken zonder vlaams akkoord geen uitbreiding.
En zonder uitbreiding geen staatshervorming, right?

Citaat:
Zoals?
Zoals bv. Kraainem, waar de Franstaligen wel een Franstalige bibliotheek openhouden, maar weigeren de Vlaamse te erkennen, hoewel ze daartoe verplicht worden door de wet.

Ander voorbeeld is dat men gemeenteraadszittingen in het Frans wil houden.

Citaat:
Die allemaal rechtsreeks betrokken zijn.
Oh? Hoe is een politicus van het Vlaams Belang rechtstreeks betrokken? Hoe is Prof. Matthias Storme rechtstreeks betrokken?

Citaat:
Het maakt niks uit of het ja of nee is, de grenzen zijn anders dan bij de federale kieskring
Dezelfde ongelijkheid tussen VL en FR bestaat voor de Europese als voor de federale. De omschrijving van BHV is dezelfde voor de Europese als voor de federale. Dus: Ja of nee op mijn vraag?

Het feit dat je pertinent weigert te antwoorden zegt genoeg. Wees dan ook zo eerlijk om het toe te geven.

Citaat:
Nederlandstaligen in BHV (dus niet heel vlaams brabant) kunnen op alle kandidaten (nl en fr) in BHV stemmen. De mogelijke discriminaite zit weer daarbuiten, ik kan dat in oost vlaanderen niet.
De vastgestelde discriminatie is duidelijk opgeltekend in het arrest, en het bovenstaande is daar helemaal geen weergave van.

Citaat:
Neen er zijn genoeg bronnen die dit ook zouden kunnen zeggen maar in heel deze discussie heb je er niet zo 1 aangehaald, raar he?
Ik heb er zowat 2 dozijn aangehaald. Jij wil ze niet aanvaarden omdat ze jouw mening tegenspreken, maar dat is niet mijn probleem. Geef jij nu eens 1 persoon die argumenteert waarom deze kring wél grondwettelijk is?

Citaat:
Toon me dan waar het woord discriminatie staat, er staan enkel dat ze anders behandeld worden.
De kieswet is vernietigd op basis van art. 10 en 11 van de Grondwet. Wat lezen we in art. 11? "Het genot van de rechten en vrijheden aan de Belgen toegekend moet zonder discriminatie verzekerd worden."

Citaat:
Idd en B is de niet BHV'ers die mogen immers minder zoals ik hierboven al zei.
Niet akkoord gaan! Wat ik schrijf is in directe tegenspraak met uw vorige post! Het is heel frustrerend om te discussieren met iemand die elke tweede post iets anders begint te beweren.

Citaat:
Neen want die spreken daar niet van.
Het citaat was afkomstig uit hun arrest! Aaargh!

Citaat:
Zo'n wijzigingen moeten in alle taalgroepen goedgekeurd worden en moet met 2/3emeerderheid ze kunnen dat dus tegenhouden (want dat is wat ik zei niet zelf wijzigen) Neem nu de splitsing van BHV dat is het waalse parlement en de franse gemeenschap die al protest aantekenden.
De 2/3e waar jij het over hebt is nodig voor het wijzigen van de grondwet (de grendelgrondwet), of het aannemen van 'bijzondere wetten'. Jij beweerde dat deze 2/3e in de regionale parlementen moest worden gehaald, wat dus helemaal niet juist is. Dit zijn zuiver federale bevoegdheden.

Je verwart de grendelgrondwet met een belangenconflict (3/4 quorum in een gemeenschaps- of gewestparlement).
Nyquist is offline   Met citaat antwoorden