Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal
Dus als bepaalde ouders leegaards zijn die een gans leven geen klop uitvoeren en op kosten van de gemeenschap leven, vind jij het normaal dat diezelfde gemeenschap dan ook nog eens zou moeten instaan voor het - waarschijnlijk talrijke - onvermogende nageslacht van voornoemde leegaards ?
Zoals eerder al gezegd bieden BVBA's en NV's maar beperkt soelaas.
Offshoreconstructie in de Kaaimaneilanden is dan interessanter.
|
Als je daar werkelijk van op de hoogte bent moeten we eens praten...
Wat betreft het uit de BVBA trekken van OG, dat kan best gebeuren met een vruchtgebruik/naakte eigendom constructie. De fiscus probeert ook daar zijn neus tussen te steken, maar momenteel lukt dat maar zeer slecht om dat de kwestie vruchtgebruik/naakte eigendom al te zwaar verweven zit in het eigendomsrecht en men dan in aanraking komt met de rechten van de langslevenden in een huwelijk.
En wat betreft de kinderen die met schulden geboren worden. Zoals gezegd hoeven ze de erfenis van hun ouders (of de schulden) niet te aanvaarden. Ik ben evenmin rijk geboren (niet dat ik rijk zenne) maar ik heb me wel kunnen opwerken met hard werken en dat kan iedereen.... ook iemand die in een armeluis gezin geboren wordt. Het is misschien niet altijd even makkelijk, maar het kan.
Als je natuurlijk veel wil hebben zonder er iets voor te doen...Ga maar in de rij staan, want zo zijn er miljarden in de wereld.