Los bericht bekijken
Oud 27 mei 2009, 21:30   #188
anoniempje
Gouverneur

anoniempje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimensie Bekijk bericht
CD&V-kandidaat Veli Yüksel was vanavond te gast in Ter Zake waarin hij zich bedrieglijk als "progressieve Vlaamse moslim" profileerde. Bedrieglijk want Veli vindt dat het islamitisch apartheidszwemmen moet kunnen en als er iets is dat niet progressief maar ultraconservatief is, dan is het wel de apartheidsidee. Volgens Veli moet dat omdat moslima's anders niet buiten kunnen.
Hij zegde er wel niet bij wie de deur van die moslima's barricadeert zodat ze niet buiten kunnen.
Wel zegt hij dat de enige manier om 'buiten te kunnen' voor die moslimas eruit bestaat in burka-achtige toestanden te gaan zwemmen.
Het is toch wel raar dat enkel moslima's niet buiten kunnen omdat hun deur gebarricadeerd wordt. Door wie en waarom zei Veli er niet bij. Dat leek mij net de interessantste vraag. Helaas was dat niet zo voor de VRT-journalisten die zich repten om Veli uit zijn hachelijke situatie te redden.

Tot daar de visie van een Turkse moslim die al van zijn 2,5 jaar in dit land woont.
Volgens mij verstaat hij het woord progressief niet.
Ik ken geen Vlaamse progressieve madammen die niet 'buiten kunnen' tenzij ze in nonnenhabijt gaan zwemmen in mannenvrije zwembaden. Gij wel?
Dat is het probleem. In tegenstelling tot de Vlaamse politieker, zal een allochtoonse politieker automatisch de volledige allochtoonse bevolking vertegenwoordigen. Ik hoef dat apartheidszwemmen niet, net zoals veel van de allochtoonse vrouwen die ik ken. En het is ook geen politieke zaak. Straks komt de politiek nog tussen in de Ladies night van de UGC (of is het metropolis).

Wat is jouw mening over dit laatste?
anoniempje is offline   Met citaat antwoorden