Los bericht bekijken
Oud 15 april 2004, 15:22   #9
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
dorus schreef:
Uw betoog gaat helemaal uit van de stelling dat de misdadiger een soort 'zieke' is die moet behandeld worden.
Citaat:
@lpha redeneerd
We praten hier over kinderen!
Die kinderen hebben niet zelden de warmte van een liefdevol gezin gemist laat staan dat ze een normale opvoeding hebben genoten.
Ik voeg toe,
Die kinderen, wie de goede opvoeding heeft ontbroken komen pas echt in de problemen als ze een bepaalde grens qua leeftijd en misdaadgraad overschreden hebben.
Eneuh, als een "kind" van 17 jaar iemand los door het hoofd schiet met een vuurwapen dat zeker niet op een legale manier verworven is, en zijn voorbeelden haalt uit bajesklanten, dan is dat geen kind meer, maar een misdadiger.Of moet een 15 jarige met ijzeren staaf dat punt er eens botweg in de schedel komen rammen?

Citaat:
Het slachtoffer, de nabestaanden blijven dan maar in de kou staan.
@lpha gaat uit de bocht
Citaat:
Wie zegt dat de slachtoffers in de kou moeten blijven staan?
Het ene staat los van het andere.
Het is al bijna zo erg dat je als potentieel slachtoffer al misdadiger bent. Het laten liggen van een mobiele telefoon in je wagen word aanzien als uitlokking.

Dorus vermeld
Citaat:
U blijkt niet te beseffen dat dit in feite een incentive is voor de misdaad. Wil je in de balangstelling komen, wil je eindelijk nu een het middelpunt van alle zorg zijn, bega een zware misdaad.
Kan het nog idioter?
Ja, ga de politiek in, straffeloos misdaden plegen.Zoals valsmunten en oplichting.

Citaat:
De maatschappij heeft de plicht haar leden individueel en zichzelf als organisatie te beschermen. Dat kan alleen als het rechtvaardigheidsgevoel niet wordt verkracht. En dat is juist wat die 'deskundigen' doen.
Citaat:
Als de slachtoffers vergoed en begeleid worden en tegelijkertijd de nodige maatregelen worden getroffen tav de dader, zie ik geen onrechtvaardigheid.
Iemand al een juwelier weten vergoed worden omdat ie berooft is?Of een pechvogel die net zijn portefeuille heeft zien verdwenen?

"Meneer de agent, ik ben net berooft door een straatschoffie. oh, die jongen daar- die net word binnengebracht- dat is hem."
"goed meneer, uw aanklacht word genoteerd."
"Euh, agent, zou het niet kunnen dat die jongeman mijn portefeuille en GSM nog heeft?"
"Jawel meneer, maar die zullen we dan toch in bewaring moeten nemen als bewijsmateriaal"
Als slachtoffer
-nieuwe mobiel-100 eu
-nieuwe identiteitskaart, rijbewijs en aanverwante papieren 50 eu-indien er geen reispas bijzit
-portefeuille 10 eu
-aanverwante kosten met nieuwe bankkaarten enzo 100 eu.
Als je al nieuwe papieren kan krijgen.Een redelijk accuraat gesprek op het stadshuis.
"Goeie middag mevrouw, ik heb een nieuwe pas nodig"
"de oude vervallen, mag ik uw oproeping zien?"
"neen, mijn oude is gestolen"
"Niet verloren?"
"Neen mevrouw, gestolen"
"Weet U dat zeker?"
"Ja mevrouw, mijn oude identiteitskaart ligt bij de politie"
"dan hebt u geen nieuwe nodig, want u bent die niet kwijt"

Hoe slachtoffers blijven niet in de kou staan?

Citaat:
De eerste onrechtvaardigheid was trouwens het gebrek aan opvoeding van de jonge crimineel.
Er zijn nochthans genoeg crimineeltjes die in theorie een goeie opvoeding hebben gehad hoor.

Citaat:
De eerste stap moet dus het herinvoeren van een écht strafrecht en de toepassing ervan zijn.
Ben ik kompleet mee akkoord

Citaat:
Extra kerkers bouwen met het comfort naar middeleeuwse normen?
Voor korte termijn opvang prima, voor een misdadiger naar de steenkoolmijnen word afgevoerd.

Citaat:
Slechts binnen dat kader kan uitgekeken worden naar de maatregelen die een terugkeer in de maatschappij van de gedetineerde kunnen aanvaardbaar maken voor die maatschappij. EN NIET ANDERSOM!
Een Ex gedetineerde moet een faire kans krijgen in de maatschappij, en dat is nu onmogelijk. Daar een celstraf nu gezien word als een leerschool voor meer crapulerij. Als een gestrafte terug de maatschappij in mag, dan moet de maatschappij weten dat die persoon alle redenen heeft om geen misdaad meer te plegen.
De huidige knuffelideologie is zeker niet een optie.

Citaat:
Dus een degelijke opvoeding geven en begeleiden, anders is dat nooit mogelijk.
Klopt, maar met hoeveel moeite en tijd moeten we dat doen? Of moeten we effe lobotomie uit de kast halen om snel resultaat te boeken?

Je kan geen +/-15 jaar opvoeding ongedaan maken, en al zeker niet corrigeren door te knuffelen.