Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire
U bent een akelig figuur. Ik vind jouw hele redenering rond volksidentiteit grof omdat je er sowieso individuele mensen mee stigmatiseert. Je verkondigt een ziekelijke theorie maar spreekt in de naam van God schande over zij die deze theorie in praktijk omzetten.
Die God van jou, dat is die Grote Oude Blanke Man, niet?
|
Niet dat ik het eens ben met de definities van Her Max maar velen lezen hier enkel maar wat ze willen lezen. Hij heeft duidelijk gezegd dat elk volk gelijkwaardig is en dan zijn er nog pipo's die er totaal iets anders van maken gelijk:"Max vindt Vlamingen superieur". Gij komt mij eerder racistisch over want als iemand wilt impliceren (of het terecht of onterecht is laat ik terzijde) dat uw vrouw een Afrikaanse is doet gij net alsof we haar voor het rot van de straat hebben uitgescholden, kijkt gij dan neer op Afrikanen ofzo dat ge da zo een grove belediging vindt?
Er bestaan zelfs studierichtingen over volkeren gelijk "antropologie" en dan zijn er hier die het bestaan van volkeren gaan ontkennen.
Dat er zoiets bestaat als "de Vlamingen" is een feit alleen zijn de grenzen ervan voor discussie vatbaar. Net zoals iemand die 2 meter van lengte is groot wordt bevonden en iemand die 1.80 meter is door de ene wel groot wordt bevonden en door de andere niet. Niemand kan zeggen vanaf welke lengte ge "groot" zijt maar wilt dat dan zeggen dat grote mensen niet bestaan omdat niemand kan zeggen vanaf wanneer ge "groot" zijt? Niemand kan zeggen vanaf wanneer men Vlaming is, wilt dit dan zeggen dat Vlamingen niet bestaan? Maw is het een hele flauwe vraag van die pipo van Terzake aangezien hierop geen zinnig antwoord bestaat.
Voor vele mensen is het moeilijk te snappen dat men gehelen in groepen kan verdelen ZONDER dat men een waarde-oordeel uitspreekt over 1 van die groepen. Laat mij raden, verzamelingenleer vinden jullie ook racistisch?