Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nyquist
Ja natuurlijk spreek ik over de federale, het ging erover wie de premier mocht leveren. Als de MR ineens aan alle Vlaamse eisen gaat toegeven ben ik overtuigd dat ze meer dan 1 zetel gaan kwijtgeraken, maar opnieuw ben je vrij je eigen mening te hebben.
|
Pas bij een volgende verkiezing, zoals ik al zei verhofstad deed net hetzelfde.
Citaat:
Neen, het ging erover dat men de gemeenteraadszittingen in het Frans wil houden. Dit als antwoordt op uw vraag voor een voorbeeld van hoe de Franstaligen Vlamingen in de rand rechten willen ontzeggen. Doe je dat er nu om of kan je dat echt niet onthouden?
|
Daar ging het idd over, en dan begon jij over franstalige decreten ,ambtenaren en ervoor zelfs politie. Nogmaals wat is er mis als er daar frans gesproken word ZONDER dat er voor de rest iets veranderd.
Citaat:
Nogmaals, probeer je je eigen posts te herinneren. Het ging er jou om dat iedereen die een communautair standpunt had onmogelijk neutraal kon zijn over de grondwettelijkheid van een kieskring, "omdat die tegen de Franstaligen is". Dat vond ik nonsens.
|
Wat ik zei was "Al diegene die rechtsreeks betrokken zijn bij de communautiare problemen zijn toch bij voorbaat partijdig?" wat wel iets anders is en iets wat je niet kan ontkennen? Nogmaals je somt allemaal mensen op die RECHTSREEKS betrokken zijn maar toch blijkbaar compleet neutraal kunnen blijven, ik heb zoveel vertrouwen in de mensen niet.
Citaat:
Oh? Is de senaat niet federaal dan? De kieskring B-H-V is identiek voor de federale senaat en kamer, zowel als de Europese verkiezingen.
|
Kamer bedoelde ik.
Citaat:
Tja, jij was aan het beweren dat er nergens sprake was van discriminatie.
|
Eigenlijk zei ik dat de discriminatie bij niet BHV'ers was.
Citaat:
Het ging erom of die democratisch was, niet of die al dan niet 'verschillend' was. Als ik de laatste Vlaming in Brussel was mocht ik op mijn eentje 17 zetels in het parlement kiezen, het equivalent van bijna 200.000 Franstalige kiezers. Niet democratisch.
|
Niet vlaming maar nederlandstalige en is het democratisch dat een antwerpse kiezer 100 000stemmen per zetel is, en een luxemburgse maar 50 000 (fictieve cijfers hoor) ?
Citaat:
Wel, er wonen ruwweg 10-15% nederlandstaligen in Brussel, en de Nederlandstalige partijen krijgen slechts 6% van de stemmen. Dat lijkt me dus een redelijke veronderstelling.
|
Nee hoor, probleem zit al bij die 10-15%, trek er dan diegene af die niet stemmen, te jong zijn,...
en 6%
http://verkiezingen2004.belgium.be/n..._tab_etop.html
60 000+ kiezers voor nl partijen op 470 000 stemmers dat is 12%
http://nl.wikipedia.org/wiki/Brussel...edelijk_Gewest
spreekt men van 7% die enkel nederlands thuis spreken + enkele % die gemend nl en frans - al diegene die niet stemmen en ik denk dat er meer fr stemmen op nl dan omgekeerd.
Citaat:
Dat doet men nu helemaal niet, men heeft hen net nog eens 200 mio per jaar extra beloofd voor het voorrecht in Vlaanderen onze eigen verkeersborden te mogen zetten.
|
bron?