Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer
"Om vleeswaren te bedienen, kunnen we u niet gebruiken. Aan de kassa of om rekken aan te vullen mag u beginnen."
De lange tenen van onze gekleurde medemens duiken hier weer duidelijk op.
Deze mensen zijn zo verwend dat alles wat ze niet verkrijgen discriminatie is.
Als die personeel verantwoordelijke gezegd heeft: "Aan de rechtstreekse bediening zie ik een probleem wegens uw huidskleur" zie ik daar geen enkel soort racisme in, gewoon bezorgdheid over het verkoopcijfer. Een racist of discriminator zou wel een andere reden aanhalen om dat meisje niet aan te werven en niet spontaan de echte reden vernoemen.
Ze zou dus kunnen beginnen werken in een andere afdeling, maar neen liever het over een andere boeg gooien, nml racisme en discriminatie.
Ze worden door hun pamperaars aangeleerd of ingeprent dat indien ze hun goesting niet krijgen het automatisch racisme en discriminatie is.
|
Ja, dat word wel straf met die mensen, hé ? Nooit content !
Kijk, ik ging eens solliciteren voor buitenwipper, lang geleden, in een dancing aan de kust . Antwoord van de uitbater : " Nee, wij pakken daarvoor alleen negers aan, daar hebben de mensen meer schrik van ! " En wat nu ? Had ik klacht moeten indienen tegen die man ? Voor racisme ? Nee, natuurljk, ik begreep dat wel : zo een kleerkast van een neger, een meter of 2 hoog, 120 of 130 kilo, die maakt meer indruk als ik met mijn meter 75, dat is nu éénmaal zo, en d�*�*r ging het om voor hem. Het gaat om de 1 ste indruk, en die maakt dat de mensen in die dancing er zelfs niet aan beginnen denken om met die vent last te zoeken.
Discriminatie ? Helemaal niet, gewoon gezond verstand !