Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tzuvar Raemborr
Ik vraag het me eigenlijk af.
In de gazetten staat er wel elke keer dat VB zoveel concurrentie gaat krijgen van LDD maar eigenlijk ben ik "in real life" nog niemand tegengekomen die van plan is LDD te stemmen. En ik ga heus niet enkel om met VB militanten (ik ken er zelfs geen  )
Tot nu toe nog niemand tegengekomen die het niet met me eens was dat LDD de échte foertstem is. Geen visie, geen ideologie, niks dan een hoop bv's die zozeer van mening verschillen onderling dat er altijd wel ééntje tussenzit die zegt wat de mensen willen horen. Maar na al die jaren VLD en zeker met de catastrofale federale "regering" hebben de mensen wel door dat zo'n duivenkot niets gerealiseerd krijgt.
Of het VB dááraan stemmen gaat verliezen? Het zou natuurlijk altijd kunnen. Maar ik denk toch niet dat het er zoveel gaan zijn. Ik zou verwachten dat hun extra stemmen van CD&V gaan komen maar HAMC heeft daar wel een goed punt met zijn opmerking over het breed uitgesmeerde verlangen van JMDD om samen met CD&V en VLD te regeren.
De NVA dan, die heb ik altijd wel sympathiek gevonden hoor, en nu nog. En toch moedig hoe ze zich uiteindelijk toch van de zinkende molensteen CD&V bevrijd hebben. Maar ten gronde is er niets veranderd : de mensen die vroeger VB stemden in plaats van NVA omdat NVA niet ver genoeg ging en te toegeeflijk was, die hebben niet echt reden gekregen hun mening te herzien.
|
dus, jouw gok voor 7 juni: ze gaan nauwelijks verliezen tov de vorige Vlaamse verkiezingen? maw: zo rond de 25% halen?