Door wat laat je je leiden in je mening over een politiek partij, in dit geval LDD ?
Ik ben heel nieuwsgierig hiernaar. Zelf heb ik mij altijd proberen te informeren over de partijen, door hun programma's te lezen en eventueel hun verkiezingspamfletten te lezen, en door in het kader van het mogelijke debatten te volgen, krantenartikels te lezen, radioprogramma's te beluisteren. Maar ik vraag me af, omdat LDD een tamelijk recent opgerichte partij is, door wat U zich laat leiden in Uw mening over Lijst Dedecker ?
Is het wat andere mensen erover zeggen ? Is het wat U op de radio, TV en in kranten hebt vernomen ? Of heeft U het partijprogramma gelezen gehad ? Kunt U Uw mening met argumenten onderbouwen ?
Tot nu toe is me in persoonlijke contacten en door wat ik op online kranten aan lezersreacties heb gelezen opgevallen dat als men een negatief oordeel heeft, het eerder is in de trant van "Dedecker is een brulboei", maar zonder concrete redenen eigenlijk. Zonder dat men duidelijk kan uitleggen wat dit betekent.
Het is alsof men het denken heeft afgezet omdat iemand met een zekere autoriteit (journalist, politicus...) heeft verkondigt dat het zo is.
En dus vraag ik mij af of dit algemeen voorkomt.