Discussie: cordon sanitair
Los bericht bekijken
Oud 31 mei 2009, 17:17   #45
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Smoer Bekijk bericht
Akkoord, maar waarom dan nog het cordon ondemocratisch noemen? De partijen die het cordon ondersteunen genieten steun van de meerderheid van de bevolking. 'tis niet omdat die 20% VB'ers het hardst roepen dat ze gelijk hebben...
Er heeft misschien een meerderheid van de bevolking op die partijen gestemd, maar dat zij daarom het cordon steunen of dat dit democratisch zou zijn lijkt me een grote brug te ver.

Ten eerste omdat ze zich daar nooit over hebben mogen uitspreken, gemakshalve interpreteer jij 'niet voor het VB stemmen' als goedkeuren van het cordon. (btw: de huidige federale regering heeft niet eens een meerderheid in zetels in vlaanderen, laat staan in stemmen)

Ten tweede, is het natuurlijk an sich al ondemocratisch en zwaar discriminerend dat men voorstellen of ideeën van iemand of een partij bij voorbaat afschiet louter en alleen omdat ze vanuit die hoek komen.

Het is niet omdat ik persoonlijk niet met de sossen wil regeren, dat dat betekent dat ik er ook voorstander van ben om niet naar hun ideeën te luisteren en elk individueel voorstel op zijn merites te beoordelen. Dat is niet enkel discriminerend, maar ook nog eens zo dom als maar kan.

Welk verstandig beleidsvoerder sluit bij voorbaat al eender welk idee van een groep volksvertegenwoordigers uit, louter en alleen omdat hij hun algemene visie niet deelt?
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden