Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus
Zouden bepaalde dingen inzake de onwilligheid tot integreren van leden van een bepaalde religieuze wereldwijde sekte dan toch niet helemaal onwaar zijn? Want wat las ik zojuist? Welnu, het volgende:
Hoe moet ik die laatste zin "Bovendien zijn waren er in het verleden incidenten tussen groepen leerlingen, die er toe leidden dat sommige ouders hun kinderen niet in dezelfde klas wilden laten zitten met kinderen van een andere etnische afkomst" nu eigenlijk interpreteren?
Zaten er teveel haramme kafir daar op school? En zo ja, is dit dan niet een typisch gevalletje van dieskriemienaasie en dienen dan niet allerlei gesubsidiëerde antiracismeclubjes onverwijld ingeschakeld te worden teneinde dit Kwaad met grote K voor eens en voor altijd uit te roeien?
Roept u maar....
|
Hoezo, is dit geen goed nieuw voor jou?
Ik was nogal idealistisch, en geloofde graag dat integratie en samenleven met andere culturen perfect mogelijk was, omdat dit bij mij zo goed lukte. Ik heb geen problemen met me aan te passen, noch met vrienden die me niet accepteren omwille van mijn geloof.
Ik kan ook goed om met personen met een andere politieke visie (lees VB).
Maar sinds ik lid ben van dit forum ben ik helemaal in de war. Ik kan niet geloven dat er zoveel personen zijn die me viseren omwille van mijn geloof. En ik vind het moeilijk om dit gegeven los te koppelen van de reële wereld. Terwijl ik eerder misschien naïef was tegenover personen die extreem tegen mijn geloof waren gericht, kijk ik nu op een andere manier naar mensen die ik ken of die ik nieuw ontmoet. En als ik dan denk dat ik mijn kinderen (die ik trouwens nog niet heb) hier moet opvoeden, in een haatdragende omgeving zoals in dit forum naar voor komt, dan kan ik me ook niet voorstellen dat ik hier blijf. En niet omwille van 'haram' klasgenootjes, maar wel omdat ik mijn kinderen niet wil blootstellen aan de hatelijke reacties die ik hier lees.