Los bericht bekijken
Oud 4 juni 2009, 10:55   #7
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karim Van Overmeire Bekijk bericht
Een referendum kan een manier zijn om tot onafhankelijkheid te komen (Montenegro, 2006) of om een bestaande de facto onafhankelijkheid te bevestigen (Noorwegen, 1905).
In beide gevallen heb je in Vlaanderen een politieke meerderheid pro-onafhankelijkheid nodig. De Vlaamse regering zal natuurlijk geen referendum organiseren 'om eens te zien wat de Vlamingen denken'.
De sleutel voor de Vlaamse onafhankelijkheid ligt volgens mij op dit ogenblik in het partijbureau van de CD&V. Op het ogenblik dat men daar 'de klik' maakt, is er samen met NVA, LDD en VB wel iets mogelijk. Maar er is daar nog veel werk aan de Vlaamse winkel. Op VLD hoop ik al helemaal niet: die partij evolueert helaas in belgicistische richting.
Geef Verhofstadt, Tommelein en Quicky uitzicht op macht en ze zijn voor hun part voor de annexatie van Buiten-Mongolië of Chocowakije.
Het drama bij die partij is echter dat ze al even corrumpeerbaar zijn in de andere richting.

Neem nu bijvoorbeeld de Burgermanifesten van VHS.