4 juni 2009, 11:11
|
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius
Ik weet dat er veel meer Marokkanen in de gevangenissen zitten dan hun bevolkingsaandeel rechtvaardigt. Ik weet dat het straatgeweld door Marokkaanse jongeren veel hoger ligt dan door andere groepen. En ik ben zoals jij van oordeel dat onze regenten dat eigenlijk vrij simpele probleem op een abominabele manier aanpakken.
Ik ken het rapport Van San en ik las "Het Marokkanendrama" van Fleur Jurgens. Daaruit blijkt dat er culturele, sociologische én religieuze redenen zijn voor het foutlopen van veel te veel Marokkaanse jongeren.
Ik ken de straten in Ribeaucourt, Zwarte Vijvers e.d.m. en ik weet wat zich daar afspeelt. Het is geen plaats waar je wil opgroeien, en veel te jonge kinderen zien en beleven daar dingen die je je kind niet toewenst.
Ik ken ook Marokkaanse jongeren die hun uiterste best doen om uit dat moeras te raken, en velen die er ook echt uitkomen. Vaak hebben ze meer fut en levensernst dan de doorsnee verwende Vlaamse jongeren. Die gasten verdienen onze steun, voor henzelf maar ook voor ons.
Als het VB "die mannen" die het verknoeien, echt wil aanpakken, zou het best beginnen met degenen die het goed doen, te erkennen en te steunen. Tenminste, als het de bedoeling is het probleem op te lossen en niet het in stand te houden. Want momenteel ziet het er eerder naar uit dat het VB de perfecte tegenhanger is van de traditionelen die het probleem lieten verrotten.
|
K9 en Vlijmscherp ontkennen straal wat u hierboven zegt.
|
|
|