Los bericht bekijken
Oud 6 juni 2009, 20:59   #17
captain jack
Gouverneur
 
captain jack's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 mei 2008
Berichten: 1.160
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Over genotsmiddelen heb ik een uitgesproken mening.
Desalnietemin zou ik de argumentatie willen kennen van de linkies waarom ze eigenlijk voorstander zijn voor de legalisering van drugs.

En jongens..please...laat ons niet de tijd verliezen met vergelijkende negaties...dit mag..dus dat ook...
° mijn argumenten alvast:

- Wat legaal is, verliest zijn "cool"-factor, dus het zal minder appeal hebben naar de jeugd toe.

- Dealers verliezen hun inkomsten

- Bij een legalisering hoeft men niet meer in contact te komen met zwaardere drugs als men wiet wil kopen. (aangezien het niet meer via dealers zal verlopen)

- Kinderen kunnen via dit systeem enigzins weggehouden worden
(ze kunnen wel nog altijd via via kopen, maar dat is met alcohol nu ook het geval)

- Financieel komt het goed uit aan de overheid

- Recreatieve gebruikers worden niet meer in het statuut van crimineel gedwongen


° Mijn vragen aan u: (en preuße)

- Zijt ge voor een verbod op alcohol en tabak? Waarom/waarom niet?

- Zijn er objectieve redenen om alcohol en tabak legaal te houden?

- Zo ja, kan men dan niet de analogie maken naar cannabis toe?

- Gelooft ge dat een gevarieerder drugsaanbod het aantal verslaafden zal doen toenemen? Of denkt u eerder dat een potentiële alcoholist evengoed een stoner kan zijn en dat beide dus deel uitmaken van een groep 'veslaafden' waarvan het aantal onafhankelijk van het aanbod evolueert?


° Mijn eigen opinie:
Oftewel een totaalverbod van alle drugs, oftewel laat men ook cannabis toe tot de lijst van legale genotsmiddelen. Ik wil een consequent beleid.

Laatst gewijzigd door captain jack : 6 juni 2009 om 20:59.
captain jack is offline   Met citaat antwoorden