Los bericht bekijken
Oud 7 juni 2009, 13:09   #36
Ars_Nova
Minister
 
Ars_Nova's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 december 2006
Berichten: 3.167
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Ik denk dat ik weet waar het aan ligt. Je paddo's waren te oud. Ik heb zelf al twee slechte trips gehad door overgegroeid materiaal. Geeft inderdaad geen aangenaam effect.
En daarom da ik meer fan ben van de zuivere, chemische substantie die verantwoordelijk is voor de effecten. In dit geval: psilocine (4-HO-DMT) of het legale analoog 4-AcO-DMT.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door captain jack Bekijk bericht
Mijn opinie is dat het aantal verslaafden en sociale drama's gelijk zal blijven. Er zal enkel een verschuiving plaatsvinden tussen de verslaafden.
(indien men voldoende sensibiliseringscampagnes voert althans)
Dat is zelfs niet eens opinie meer, maar feit. Een bepaald percentage van de bevolking is extra gevoelig voor verslavingen. Het is wel te verwachten dat het een beetje zal stijgen (bv specifieke gevoeligheden voor één bepaald middel, grotere groep gebruikers, ...) maar netto zijn er wel minder problemen. Iets gebruiken staat NIET gelijk met problemen, maar het kan wel tot problemen leiden (voor een relatief beperkte groep dus).
Dat is zelfs door te trekken tot regelrechte "hard drugs" zoals heroïne, waar blijkt dat de meeste problemen te maken hebben met slechte kwaliteit en onvoorspelbaarheid van de kwaliteit van de heroïne, dan met het gebruik van de drug op zich.
Ars_Nova is offline   Met citaat antwoorden