Los bericht bekijken
Oud 26 januari 2003, 09:45   #6
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Areano,
Gebrek aan kapitaal is inderdaad wel een groot probleem. Ik vraag me af hoe andere bedrijven en organisaties kapitaal aantrekken van investeerders. Eén manier zou kunnen zijn een soort bondgenootschap aan te gaan met andere, reeds gevestigde grote namen in de NGOwereld (aangezien de Esperantobeweging wereldwijd contacten heeft en die ngo's toch al een zekere naam hebben komt dat voor beide mooi uit. Reclame voor Esperanto en nieuwe perspectieven voor die ngo's). Ik wil nogmaals er eens op nadrukken dat de Esperantobeweging zich veel te afzijdig houd binnen de andersglobalistenbeweging, waar toch een grote 'markt' te vinden is. Wat betreft de sensatiemedia: tja... misschien eens een Big Brother in het Esperanto organiseren. Of misschien praktischer: stuur een Esperantosprekende kandidaat naar Big Brother. Of ook: stuur een Eurosongkandidaat naar de preselecties volgend jaar. Is er ooit al eens iemand geweest die Esperanto zong op dat festival? Wat betreft dat congres van de UEA: worden daar ooit videoreportages gemaakt? Die zouden toch ook al wat kunnen helpen.
Aangezien er geen kapitaal is, moeten we extra creatief zijn. Organiseer misschien eens een discussie avond 'propagandamiddelen'.

Doomy,
wat betreft de variëteit in de muziekgenres weet ik ook niet zo veel, maar op http://esperanto.pagina.nl/ vindt je al het een en ander.
Op het platteland: aangezien de Esperantobeweging niet echt kapitaalkrachtig is is het meestal een zaak van vrijwilligers. Ik kan er niets over zeggen, misschien moet je via de website www.esperanto.be per e-mail eens vragen naar leden die in uw buurt wonen.