Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thefishdoesntthink
|
Een 'movement' vóór 'tribal peoples' waar je hun handwerkjes kan kopen, dat zou ik niet direct steunen. De naam 'movement' lijkt me misleidend. Alhoewel ik deze organizatie niet persoonlijk ken geven ze de indruk een privaat iniatief te zijn dat ervoor zal zorgen dat er nog meer buitenlanders in 4x4's door het amazonewoud kruisen, en nog meer versnippering in de hulp optreedt. Mijn steun zou uitgaan naar echte 'movements'...die dóór 'tribal peoples', niet zogezegd vóór de tribal peoples. Hoe minder tussenhandelaars hoe beter is de algemene regel.
Coica (Coordinator of Indigenous Organizations of the Amazon Basin ) weet ik uit betrouwbare bron is degelijk en helemaal van de originele volkeren zelf.
Trouwens, de meeste originele volkeren willen dikwijls wel 'vooruitgang' maar op hun manier. Ze willen inderdaad geen staat of geen multinational die hun leven kapot maakt, maar evenmin willen ze behandeld te worden als een beschermde diersoort zoals deze organizatie dat blijkbaar voor ogen heeft. Dat is top down 'ontwikkeling' vanuit westers perspectief.