Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL
Wiskundige stellingen zijn bewijsbaar. Goddelijke openbaring hoegenaamd niet. Zelfs als ik niet slim genoeg ben de wiskunde te snappen, dan nog kan men mij d.m.v. modellen uitleggen hoe en waarom iets werkt.
Het struikelblok ligt in bewijs. Waarom u dit niet snapt, snap ik dan weer niet.
|
Lijkt erop dat je mijn punt mist. Ik heb het vrij degelijk geillustreerd.
Maar ja, om dat een gaatje waar je per se door moet, te vullen: een experiment kan je nabootsen zodat iedereen de resultaten ziet. Een wiskundig bewijs kan je formuleren, maar dan moet de andere persoon eerst bepaalde procedures volgen voordat hij het kan vatten.
Wat dit betreft: men moet een bepaalde procedure volgen en dan krijgt men als enige de kennis. Aangezien men deze niet kan meten of modelleren, krijgt men mensen als jou die het weigeren te geloven.
Dit terwijl men zowel in wiskunde zowel in esoterische kennis een bepaalde procedure moet volgen om aan die kennis te geraken.
Ik kan ook esoterische zaken aan de hand van modellen uitleggen aan jou. Net zoals met wiskunde zal je het pas echt beseffen wanneer je zelf het proces ondergaat. Het proces van doelgerichte mentale arbeid.
Snap je het nu?