Los bericht bekijken
Oud 7 juni 2009, 19:20   #201
Felix (be)
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix Bekijk bericht
Ik onderschat de man geenszins, hij heeft het intellect en niet alleen het intellect hij weet het perfect te verpakken. Echter dient hij ook een partij te leiden en te laten overleven, dat hij dat soort overlevingsrealisme koestert heeft hij bewezen door in 2004 een pact met de duivel te sluiten: CD&V. Hij verkocht toen zijn Vlaamse ziel voor het politiek en financieël overleven van zijn partij.

Hij staat daar nog serieus in het krijt, vroeg of laat dient hij terug te plooien op de CD&V.
...
Domi: hier loop je veel te hard van stapel kerel,
want dat is in mijn perceptie een bewering van erg twijfelachtige kwaliteit.

Maar los daarvan:

Kijk aub is verder dan je neus (de interne keuken, de interne discussies) lang is (ik heb best wel begrip voor mensen die het VB van "bekrompenheid" en "fascisme" beschuldigen, wat niet betekent dat ik het daar helemaal mee eens ben) AUB.

Het is een beetje TE gemakkelijk om te beweren dat de nederlaag van vandaag volledig aan "de versnippering op rechts" is toe te schrijven.
(Ik beweer hier niet dat het VB geen stemmen verloren heeft aan het NVA en aan LDD, het gaat over iets anders.)

En ook te gemakkelijk om alles op de media te schuiven (al spelen die inderdaad een smerige rol).

De verkiezingen zijn gewonnen door twee partijen die VAN ALLE PARTIJEN de meeste redenen hadden om elkaar in de haren te vliegen. En toch hebben ze dat niet gedaan, en dat is één van de grote redenen dat "de BANGE Vlaming" hen de verkiezingen heeft laten winnen.

(Het resultaat van zowel LDD als VLD heeft volgens mij te lijden gehad onder het onderlinge geruzie. Ook Groen! en zeker SPa hebben kletsen gekregen, in mijn ogen voornamelijk omdat ze al jaaaaren met hetzelfde soort holle, om niet te zeggen, platte, slogans en discussies de strijd zijn aangegaan. En VB is "in hetzelfde bedje ziek".)

België heeft zowat de grootste staatsschuld, de hoogste belastingen en de laagste pensioenen ter wereld. En de oppositie (NVa daargelaten) weet daar geen munt uit te slaan???
De "BANGE en fatsoenlijke Vlaming" heeft gekozen voor wat hij (volkomen ten onrechte) ziet als "stabiliteit" (ik moet toegeven dat het resultaat van CD&V mij verbaast).

Ik zou zeggen: hoog tijd voor zelfreflectie dames & heren!
EN DAT MEEN IK
(Een paar tips: verzin eens wat anders dan platte slogans - als jullie inderdaad zo'n prachtige colloquiums organiseren en goed parlementair werk leveren doen die daar HEEL ZWAAR afbreuk aan - en ga bv eens inspiratie zoeken bij de speeches van Wilders en Fortuyn)

W.

Van iemand die na vele verkiezingen blanco gestemd te hebben vond dat hij gewoonweg niet meer aan de kant kon blijven staan, en uiteindelijk met frisse tegenzin een aantal naamstemmen voor kandidaten van het VB heeft uitgebracht.

Laatst gewijzigd door Felix (be) : 7 juni 2009 om 19:29.
Felix (be) is offline   Met citaat antwoorden