Los bericht bekijken
Oud 17 april 2004, 10:14   #1
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

[size=5]Wees nu eerlijk: wat hebben ze te klagen, de allochtonen? Weinig of niks.
Dat er eens eentje een matrak in zijn reet krijgt, daar in Antwerpen: so what?
[/size]

http://users.pandora.be/erik.raeymaekers/br200299.htm

HUMO sprak met HERMAN BRUSSELMANS (Humo 13/4/4 pg 50 - 57)

Humo : Ook al is amusement je hoofddoel, toch heb je een wereldbeeld waarin bij voorbeeld de oorlog in Irak, of andere politieke kwesties, een rol spelen.
Brusselmans :
Ja, en in principe ben ik links en progressief, maar ik deins er niet voor terug zo nu en dan mijn overtuigingen om te kantelen en te zeggen : "Eigenlijk zijn er te veel allochtonen in België".

pg. 54
Brusselmans :
Ik voorspel steeds meer moslimdictaruren in grote delen van de wereld, ook in de vrije wereld. Gisteren hebben gedetineerde moslims in de gevangenis aan de Nieuwe Wandeling in Gent van hun kloten gemaakt : ze willen meer gebedsruimtes en ander vlees. Ik denk : 'Jongens, jullie mogen al blij zijn dat jullie überhaupt vlees krijgen'. Er zal toch wel een reden zijn waarom ze in de bak zitten, hé? En dan nog een beetje gaan zeiken over gebedsruimtes en vlees. Ik heb schijt aan die gasten, maar dat mag je niet zeggen, want het is zogezegd 'rechtse praat'. Wacht maar.
Zo'n regime als in Irak moest uitgeroeid worden, en het is de taak van ieder weldenkend mens ervoor te zorgen dat alle regimes ter wereld waarin mensen minder dan niks zijn, met wortel en tak worden uitgeroeid. We zijn in staat van oorlog, hé? Straks kan hier op de Vrijdagmarkt of in Brussel Centraal een bom ontploffen : twintig jaar geleden dachten we nog niet eens aan die mogelijkheid. Ik geloof ook niet dat we van het moslimfundamentalisme af zullen zijn als de Palestijnse kwestie morgen geregeld is. In de ogen van die gasten blijven we christenhonden of ongelovige varkens, en vrouwen die een minirok dragen zijn vuile hoeren. WIJ zouden hier eens moeten zeggen dat vrouwen die een minirok dragen vuile hoeren zijn : we vliegen er verdomme voor in de bak !".

Met dank aan Spolpoel.
Darwin is offline   Met citaat antwoorden