Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Buzz
Jep het regime in Iran bestaat, of je het nu wapens levert of sancties oplegt, hun F-14's blijven vliegen... En wat te concluderen? Waar heb ik dat gezegt? Tuurlijk gaat VS steun de dingen erger maken, dat is hun bedoeling...
|
Hierover zijn we het dus blijkbaar eens.
Citaat:
Uiteraard, geloof enkel de totaal-neutrale Iraanse media en een bende linkse anti-oorlogsactivisten. Klinkt logisch. Uw argumentatie is ronduit brilliant.
|
"een bende anti-oorlogsactivisten"? Is die term pejoratiever dan oorlogstokers?
Citaat:
Bon, weeral getraint en betaald. Bewijs aub? En ja ze zijn een instrument van Amerikaanse politiek, en dan? De rechtvaardigheid ervan telt, zoals de steun van Koerdische milities in Irak in de jaren 90.
|

Ik ga niet in op je herhaaldelijke weigeringen om mijn argumentaties (voorzien van bronnen) serieus te nemen, en ook niet op uw weigeringen om zelf met bronnen af te komen.
Maar herlees die laatste zin aub nog eens. Wat zou het kunnen betekenen dat de VS in het begin van de jaren '90 (na herhaalde steun aan het regime van Saddam), plotseling de Koerden steunden? Zouden ze toen iets ingezeten hebben met de Koerden? Of lieten ze Saddam (gesteund door o.m. de MEK) gewoon tekeer gaan tegen een bevolkingsgroep wiens milities in opstand waren gekomen (deels) gestimuleerd door de VS? Die Koerdische milities zijn voor Washington geen bal meer waard dan de doorsnee Taliban-cel.
Citaat:
Bon en nu woorden in mijn mond leggen, ik zei al twee keer, ik ga niet akkoord met de steun voor Jundallah specifiek, omdat ze terroristische tactieken gebuiken.
|
Daar zijn wij (u, ik, Iran en de officiële verklaringen van de Amerikaanse regering) het dan over eens. Rest nog het inofficiële VS-beleid.
Citaat:
En Iran kan best de VS kloten door de Mahdi Militie of zefs de Taliban te bewapenen. Maarja, das onmogelijk aangezien Iran een vreedzaam onschuldig landje is dat niet verder dan z'n grenzen kijkt natuurlijk? Natuurlijk.
|
Bron? U insinueert voortdurend dat Iran geen vreedzaam land zou zijn, dat het imperialistische neigingen heeft, de VS en andere landen aanvalt, opstandelingen bewapent,... maar de eerste niet-VS-bron moet ik nog tegenkomen.
Merk op dat zelfs als u kan aantonen dat Iran zich schuldig maakt aan die zaken, dat het dan hoogstens gelijkaardige dingen doet die de VS in die regio uitsteken. Als je dan eenzijdig naar Iran wijst in de hoop daarmee bomaanslagen en 25 burgerdoden te legitimeren, dan neem ik aan dat u dezelfde consequentie aan de dag legt bij aanslagen tegen Amerikaanse burgers.