Los bericht bekijken
Oud 8 juni 2009, 13:36   #16
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beste vriend Bekijk bericht
Ik weet niet waarom, maar ik voel witteroos ergens zéér persoonlijk betrokken bij het lot der moslims bvb. Vermits hij zegt er zelf geen te zijn , vermoed ik hier één of andere love-story, of anders is het zo iemand die op één of ander manier zijn brood verdient met de multiflauwekul ...
Beste vriend, van mij mag iemand zeer betrokken zijn.
Zelf zie ik me ook als betrokken op het lot van moslims in Vlaanderen, maar daarom hoef je nog niet blind te zijn voor de realiteit.
En dat mist volgens mij de linkse vleugel hier echt, betrokkenheid vanuit de realiteit van het lot van veel moslims, wie daarvoer begint wordt zowat onmiddellijk in vraag gesteld en liefst al op voorhand als "onkundig" afgedaan.

Zo reageren bijvoorbeeld mensen zoals Artisjok; ik mag duizend keer uitleggen wat ik voor werk deed en dus mijn mosterd haal, voor Artisjok zal dit steeds omnieuw in vraag worden gesteld, niet omdat daar reden voor is maar omdat iemand die vanuit brede eravering spreekt een ontzettende bedreiging is voor wie klakkeloos de multiculturele samenleving verdedigt waar een aantal groepen als geboorterecht de status van slachtoffer hebben.
Soms zie ik dit als paternalistisch denken, zolang mensen de status van slachtoffer hebben kun je goed doen, voor mij is dat neo Katholieke cultuur die je vooral bij Groenstemmers terug vind.
alice is offline   Met citaat antwoorden