Discussie: PvdA breekt door
Los bericht bekijken
Oud 8 juni 2009, 19:26   #248
bloedverwant
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Kameraden toch!

Het laatste wat we allemaal kunnen gebruiken nu is elkaar nog even uitlachen, uitmaken of steken geven. Dat is nergens voor nodig.
Ook "verhuizen" is onzin, want betekent zoveel als de strijd opgeven en dus jezelf opgeven. Een strijd voer je immers niet, die bén je. Incasseren en opstaan!

Ik weet dat het al zo vaak gezegd is, maar er is maar één zinnig antwoord vandaag: frontvorming.
Is het echt zo onmogelijk om het eens te geraken over bijvoorbeeld vijf punten waarrond we allemaal samenwerken?

Laten we wel wezen, geen enkele van ons is sterk genoeg om ook maar iets te claimen. We zijn op elkaar aangewezen en hebben elkaar nodig.

Is het jullie menens of gaan jullie liever lopen?
³

Persoonlijk denk ik dat het ook wel eens tijd wordt dat anarchisten en communisten gaan samenwerken. We zijn het verre van over alles eens, maar op dit moment zijn wel allemaal zo marginaal dat het verschil tussen anarchisten, trotskisten, maoisten, ... er echt niet toe doet.

Er zou eens werk moeten gemaakt worden van congressen over de partij- en bewegingsgrenzen heen, het steunen van elkaars betogingen, ... Ik vermoed dat de beide stromingen (communisme - anarchisme) in België ongeveer even groot zijn. Dat zou willen zeggen dat je iedere manifestatie zowat in grootte kan verdubbelen als er een beetje met elkaar gesproken wordt. Opkomst daar draait het tenslotte nog altijd om. 200 man kan al een vuist maken, 50 man of minder, dat is gewoon te ridicuul om mee te gaan betogen.