Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E
Niettemin is het wel waar hoor, abou, dat velen niet op pvda stemmen omdat ze teveel pvda en te weinig + herkenden
De 'zeer problematische zaken' die jullie tot voor kort (en nu nog vaak) verdedigden, worden niet zozeer hier op het forum opgerakeld. Veel belangrijker is dat die associaties in de hoofden blijven hangen van de mensen die overwegen voor jullie te stemmen... En daar kunnen alleen jullie zelf een einde aan maken, door duidelijkheid te scheppen én plaats te maken voor nog veel meer '+' kandidaten (en/of een formule pvda+blok onafhankelijken)...
|
Mijn punt is net dat wat we ook doen die associaties zullen blijven hangen. Mertens mag nog 1000 keer verklaren dat hij nooit een stalinist is geweest, Branders mag nog 1000 keer hetzelfde zeggen over zichzelf en het maoïsme. Er zullen altijd mensen zijn die het gewoon niet willen geloven en er zullen er altijd zijn die het zullen blijven oprakelen om het wantrouwen levend te houden.
Dat gezegd zijnde zou ik het ook wel toejuichen als er rond een aantal zaken eens en voor altijd duidelijkheid wordt geschapen. Maar dat is een discussie waarvan ik het vertik om die hier te voeren.