'Zeer hoge levensverwachting' is een nogal vage omschrijving voor je stelling van destijds: die stelde dat de bevolkingsgroei in de Palestijnse gebieden (of specifiek in Gaza) wel moest wijzen op economische welvaart. Zoals u weet hoeft een bevolkingsexplosie niet toegeschreven te worden aan een hogere levensverwachting, maar kan dat ook te maken hebben met een hoge nataliteit.
Overigens vind ik de vraag van deze thread misleidend. Slechts weinig mensen zijn voor of tegen een kamp. Ikzelf analyseer liever de gebeurtenissen en beoordeel het gedrag van de Israëlische overheid of de Palestijnse bewegingen tegen de achtergrond van die gebeurtenissen, dan onvoorwaardelijk kamp te kiezen. Zoiets laat immers veel meer nuance toe dan een zwart-wit-visie die uit een 'ik ben pro ... kamp' voortkomt. Wat de meest recente gebeurtenissen betreft (en dan wil ik nog enkele jaren teruggaan), die pleiten niet in het voordeel van de Israëlische staat.
Laatst gewijzigd door Andy : 10 juni 2009 om 13:57.
|