Los bericht bekijken
Oud 11 juni 2009, 16:45   #5
Felix (be)
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik ben het daar niet volledig mee eens.

Eerstens, geen enkel recht is absoluut.
De overheid, via een fatsoenlijk (okee, hier kan je over uitweiden, maar daar gaat het even niet over) werkend en demokratisch parlement, moet kunnen regels maken binnen dewelke die rechten, en vooral 'botsende rechten' genoten kunnen worden.

Voorbeeldje: er is persvrijheid. Dus moet je vrij kunnen boeken drukken en verkopen/kopen ... en bij uitbreiding ook video, internet enz.
Maar eenderwelke van deze dragers die pedofiele misdrijven zouden bevatten, moeten door de overheid in beslag genomen kunnen worden, en door rechtbanken beslecht.
De overheid zou moeten slagvaardig kunnen optreden tegen websites die pedofiel van inslag zijn.

Als iemand mij beledigt, dan moet ik het recht hebben om daartegen klacht neer te leggen. Als iemand sistematisch blijft beledigen, dan moet ik het recht hebben om aan de rechtbank een beschikking te treffen dat het moet ophouden, op straf van x euro's boete per vastgestelde inbreuk. Desnoods moet 'de winkel' kunnen gesloten worden ...
Dit prinsipe, als ge het aanvaardt voor gewone media, moet ook kunnen gelden voor het internet.
Ik kan mij vergissen, maar volgens mij kan de overheid nu al sites sluiten mocht dat om de één of andere reden nodig zijn.

Uw verhaal klinkt goed, ware het niet dat de deur hier WAGENWIJD wordt opengezet naar willekeur.

Wat vindt u van dit "gevalletje": http://lvb.net/item/6127?

En kunt u een reden bedenken waarom hier NIET is opgetreden?

Ik herhaal mijn standpunt: Big Brother-toestanden & willekeur.

Laatst gewijzigd door Felix (be) : 11 juni 2009 om 16:48.
Felix (be) is offline   Met citaat antwoorden